جمعه , 7 اردیبهشت 1403

اجرای طرح آبخیزداری در محدوده آزاد راه شهید همت ضروری است

محمد رضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  شامگاه پنجشنبه ۱۳ آبان ماه  براثر بارش شدید باران و سرازیر شدن گل و لای به آزاد راه شهید همت  تردد خودروها در این آزادراه دچار اختلال شد.

وی بیان داشت: در جریان این بارندگی ها شاهد آبگرفتگی های شدید در منطقه جهان نمای کرج  بودیم که برای جلوگیری از تکرارچنین حوادثی به اجرای طرح های آبخیزداری نیاز داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز  ادامه داد: این آبگرفتگی زنگ خطری برای وقوع  احتمالی دیگر ناشی از  بروز سیلاب است که باید هرچه سریع تر ازسوی دستگاه های اجرایی از جمله وزارت راه وشهرسازی ، منابع طبیعی و شهرداری کرج مورد توجه قرار گیرد.

فلاح نژاد گفت:  انباشت نخاله در محدوده اتوبان همت نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد چرا که همین امر بروز حوادث طبیعی از جمله سیل را به هنگام بارش های شدید درپی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۹۸ حدود  ۲۰۰ سیلاب در البرز رخ داده و استان البرز پانزدهمین استان از نظر وقوع سیلاب در تقسیم بندی سازمان مدیرت بحران کشور است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اضافه کرد:  در این زمینه  تسهیلات بلاعوض از سوی  سازمان برنامه و بودجه برای چنین حوادثی در محدوده شهرها پیش بینی شده که شهرداری کرج و سایر شهرداری های استان می توانند از طریق سازمان همیاری شهرداری ها برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

طبق گزارش هواشناسی البرز از ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه جاری به طور میانگین  ۴۴ میلی متر بارندگی در این استان ثبت شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …