شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آینده نگری امام خمینی (ره) نقطه پرگار فعالیت در عرصه ایثار و شهادت شد

«سلیمان رستمیان» روز شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در آستانه روز شهدا (۲۲ اسفند ماه) و روز جانباز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، افزود: این روز از سال ۱۳۸۳ نیز به نام روز بزرگداشت «شهدا» نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه فقط حدود ۴۷ درصد از مردم از زمان روز بزرگداشت شهدا آگاهی دارند، اظهار داشت: این روز، زمانی برای تکریم جایگاه و رشادت های شهدا می باشد بایستی به خوبی در جامعه نهادینه شود.

هفته شکوه ایثار ابتکار بنیاد شهید البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه روز ۱۶ اسفند ماه روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) (روز جانباز) می باشد، گفت: از این روز تا روز ۲۲ اسفند ماه با ابتکار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به عنوان هفته «شکوه ایثار» نامگذاری شده است.

وی به اجرای برنامه ها و پویش های متعددی در این هفته اشاره کرد و افزود: جانبازان مفهوم درستی از ایثار و جانبازی را به نمایش می گذارند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: بر همین اساس بنیاد برنامه هایی را در دست اجرا دارد که انجام تبلیغات محیطی سمعی و بصری در استان و با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله آن ها می باشد.

وی به آغاز هفته منابع طبیعی از روز ۱۵ اسفند ماه (فردا) اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت البرز میزبان برنامه ملی کاشت «نهال ایثار» در مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر البرز واقع در منطقه کردان ساوجبلاغ است.

رستمیان افزود: در این طرح ملی قرار است تا ۲۰۰ هزار اصله نهال به نام و تعداد شهدا در سراسر کشور کاشته شود که آغاز این طرح از فردا در این مرکز با حضور خانواده شهدا و جانبازان و مسوولان کشوری و استانی انجام می شود.

وی به اجرای طرح علمدران اشاره کرد و تصریح کرد: در اجرای این طرح قرار است هر کدام از ائمه جمعه استان البرز از سه نفر از جانبازان البرزی به نمایندگی از مقام معظم رهبری دیدار و دلجویی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: روز دوشنبه هفته جاری همزمان با روز جانباز اجرای جنگ شادی در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج با حضور جانبازان و خانواده هایشان برگزار می شود.

اعزام خانواده های شهدا و جانبازان به اردوهای زیارتی و تفریحی

رستمیان یکی دیگر از برنامه های هفته شکوه ایثار را اعزام خانواده شهدا و جانبازان به اردوهای زیارتی و تفریحی دانست و گفت: در طول این هفته ۵۰۰ نفر از خانواده جانبازان ۷۰ درصد به اردوهای سه روزه و ۵۰۰ نفر از خانواده شهدا در شب ۲۲ اسفند به جمکران اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: همچنین روز جمعه ۲۰ اسفند ماه خانواده شهدا و ایثارگران میزبان مردم در تمام مصلاهای استان هستند ضمن اینکه سخنرانان پیش از خطبه ها نیز ایثارگران هستند.

رستمیان به اجرای چند پویش در این هفته اشاره کرد و گفت: پویش تجلیل و تقدیر از جانبازان با پیام و تماس تلفنی و بازدید با مشارکت مردم و پویش مرمت و بازسازی خانه های مردم در مناطق محروم توسط جامعه ایثارگری از جمله این پویش ها است که که از فردا آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی در بستر سایت نوید شاهد و تهیه و نشر ویژه نامه الکترونیکی جانبازان و تهیه ویژه نامه از سیره شهدایی که نام «مهدی» دارند و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی از جمله پیاده روی، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و کشتی و مسابقه کشوری دارت (آنلاین) از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزاری یادواره شهدا با مشارکت آموزش و پرورش، برنامه ملی کنگره ملی «شوق دوباره» به صورت وبیناری ویژه همسران شهدا و جانبازان و جشنواره جایزه ملی ایثار را از دیگر برنامه ها برشمرد.

استان البرز دارای پنج هزار و ۲۵۰ شهید گرانقدر دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین ۱۳ هزار جانباز و یک هزار و ۴۰ آزاده دفاع مقدس می باشد.

همچنین ۱۷ هزار ایثارگر از سراسر کشور میهمان البرز هستند.

هم اکنون سه هزار و ۲۶۰ نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند که یک هزار و ۳۲۰ نفر از آنان بالای ۷۵ سال و مابقی زیر ۷۵ سال هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …