جمعه , 14 اردیبهشت 1403

توافق ائتلاف عزم و تقدم با نامزدی محمد الحلبوسی برای ریاست پارلمان عراق

به گزارش ایرنا از تارنمای شفق نیوز، ائتلاف تقدم به ریاست محمد الحلبوسی و ائتلاف عزم به ریاست خمیس الخنجر طی نشستی در بغداد برای تشکیل ائتلاف متحدی به ریاست خمیس الخنجر به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف عزم و تقدم همچنین با نامزدی محمد الحلبوسی برای ریاست پارلمان جدید عراق که قرار است روز یکشنبه نخستین جلسه خود را برگزار کند، توافق کردند.

در همین حال، شبکه خبری العهد نیوز به نقل از برخی منابع نزدیک به کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه اعلام کرد که این ائتلاف در جلسه فردا به نفع محمد الحلبوسی به عنوان رییس پارلمان رأی نخواهند داد.

بر اساس این گزارش، چارچوب هماهنگی در جلسه  فردای پارلمان تنها برای ادای سوگند شرکت خواهند کرد.

 بر پایه نتایج انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف تقدم ۳۷ کرسی و ائتلاف عزم ۱۴ کسب کردند.

در انتخابات پارلمانی اکتبر گذشته جریان صدر با کسب ۷۳ کرسی بیشترین کرسی های پارلمان عراق را به دست آورد و بنابراین صدر و جریان وی معتقدند که نخست وزیر آینده باید از سوی آنها انتخاب شوند.

گروه های سیاسی شیعه متشکل در چارچوب هماهنگی در نقطه مقابل جریان صدر که قائل به تشکیل «دولت اکثریت ملی» است، بر  تشکیل «دولت توافقی» تاکید دارند.

مجلس عراق ۳۲۹ کرسی دارد و به نظر می رسد سرنوشت انتخاب نخست وزیر به تشکیل ائتلاف های درون پارلمانی عراق در روزهای آینده بستگی خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …