جمعه , 10 فروردین 1403

گود حصارک پر هم شود، مشکل ساز است

رئیس شورای شهر کرج گفت: به خاطر اهمیت حفظ جان و مال ۷۰ خانوار ساکنان محدوده گود حصارک، قرار شد مبلغی به عنوان مساعدت برای رهن خانه به آن‌ها پرداخت شود.

گود حصارک پر هم شود، مشکل ساز استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، جواد چپردار با اشاره به تلاش مدیریت شهری کرج برای حل دغدغه ساکنان محدوده گودبرداری حصارک افزود: از روز‌های اولی که فعالیت رسمی شورای ششم آغاز شد، تک تک اعضا بار‌ها از این محدوده بازدید و در جریان جزئیات پیش آمده برای ساکنین اطراف این گودبرداری قرار گرفتند.

به گفته رئیس شورای شهر کرج: هر چند این اتفاق در این دوره از مدیریت شهری حادث نشده و مربوط به بیش از هشت سال پیش است، ولی شهرداری و شورا خود را ملزم به رفع دغدغه خانوار‌هایی می‌دانند که در اطراف گود حصارک سکونت دارند.

او با اشاره به اینکه با هماهنگی با دادستانی لایحه‌ای به شورا ارائه شد، گفت: علی رغم اینکه تامین منابع مالی قید شده در این لایحه جزء تکالیف شورا نبود، ولی به خاطر اهمیت حفظ جان و مال ۷۰ خانوار ساکنان این محدوده قرار شد مبلغی به عنوان مساعدت برای رهن خانه به آن‌ها پرداخت شود.

او تاکید کرد: در سفر ریاست جمهور هم تاکید زیادی بر حل مشکلات ساکنان این محدوده شد و بر این اساس شورا و شهرداری جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد و قرار شد با تمهیداتی مشکلات گود حصارک به شکل اساسی حل شود.

او اضافه کرد: در ابتدا پیشنهادی برای پر کردن گودال ایجاد شده مطرح شد که با بررسی به این جمع بندی رسیدیم که این کار تاثیری در رفع خطر ایجاد شده برای خانوار‌های اطراف گود ندارد.

وی تاکید کرد: طبق برآورد‌های کارشناسی، حدود ۵۰۰ روز طول می‌کشید که این گودال با نخاله پر شود و ضمن اینکه این کار تاثیری در افزایش استحکام بنای واحد‌های مسکونی مجاور نداشت.

چپردار با بیان اینکه با بررسی نهایی مشخص شد برای حل ریشه‌ای این مشکل راهی جز ساخت و ساز در این گود وجود ندارد، افزود: مالک ابتدایی این فضا آن را به فروشگاه رفاه واگذار کرده و در جلساتی که با حضور روئسای این فروشگاه برگزار شد، توافقاتی مبنی بر آغاز ساخت و ساز این گود صورت گرفت.

رییس شورای شهر کرج ادامه داد: شهرداری هم تعهد داده هر امتیازی که برای انجام ساخت و ساز در این فضا لازم است به مالک فعلی بدهد تا روند ساخت وساز تسریع شود.

وی افزود: بدون شک با ساخت وساز گودال و بنایی که راه در این فضا احداث می‌شود، هم شرایط بحرانی موجود رفع و هم ساخت وساز صورت گرفته، موقعیت و وضعیت ساکنان محدوده را تغییر می‌دهد.

اولویت شورا از تکمیل پروژه‌های ملی تا کاهش معضل ترافیک

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اولویت‌های مدیریت شهری کرج اظهار کرد: اولویت‌های احصاء شده به دو بخش تقسیم شده‌اند که بخش اول آن تکمیل پروژه‌های بزرگ ملی مثل بزرگراه شمالی و قطار شهری است.

چپردار اضافه کرد: مدیریت پسماند و حل مشکل ترافیک هم از دیگر اولویت‌های اساسی این دوره از مدیریت شهری و جزء مطالبات اصلی شهروندان است.

وی گفت: برای اجرای این اولویت‌ها تلاش می‌شود هم از اعتبارات ملی و ظرفیت‌های استانی استفاده و هم شهرداری اعتبارات مناسبی اختصاص دهد تا برنامه‌های پیش بینی شده در موعد مقرر اجرایی شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …