پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

صادرات و ارزآوری محصولات گلخانه ای البرز تقویت شود

علی حدادی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع بزرگ گلخانه ای شهرستان نظرآباد افزود: امروز تصمیم به تاسیس پردیس کشاورزی در بخش آموزش های فنی و علمی داریم تا بتوانیم هرچه بیشتر دانشگاه را در کنار تولید کننده و کارآفرین قرار دهیم .

وی ادامه داد: تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ واحد گلخانه ای در شهرستان نظرآباد به بهره برداری می رسد که سهم قابل توجهی را در اشتغالزایی خواهند داشت.

مجتمع گلخانه شهرستان نظرآباد با ۵۰ هکتار وسعت دارای ۶۰ واحد گلخانه ای است.

تولید محصولات با کیفیت بالای کشاورزی و  باغی در چهار فصل سال همراه با مصرف بهینه آب و انرژی مهمترین آثار کشت گلخانه ای در بررسی های علمی ارزیابی شده است.

موضوع مهم اینکه امروزه جهان با پدیده ای به نام تغییر اقلیم و کاهش بارش ها مواجه شده و به زبان ساده تر می توان به نامنظم شدن فصل بارش ها اشاره کرد؛ وضعیتی که با ادوار گذشته تاریخی متفاوت است چرا که این دگرگونی محصول اقدامات مخرب زیست محیطی توسط انسان بوده  و اکنون باید به دنبال راهکارهای اساسی برای کاهش اقدامات تخریبی و روش های مفید برای متناسب سازی تولید با شرایط جدید اقلیمی است.

اکنون اگرچه استان البرز با برخورداری از حدود ۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در عرصه کشت گلخانه ای شاید در آغاز راه باشد اما اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر  این تجربه را پیش پای کشاورزی و باغداران گذاشته تا برای توسعه کشت گلخانه ای پیشقدم شده و هر روز بر صفوف متقاضیان دریافت تسهیلات کشت گلخانه ای استان افزوده شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …