یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

۵۰۰ روستای لرستان دچار مشکل آبی هستند

به گزارش ایرنا “امیر حسین مدنی” روز جمعه در نشست شورای اداری لرستان با حضور رییس جمهور بیان کرد: جمعیت روستایی در سطح کشور ۲۶ و در لرستان ۳۵ درصد است و یکهزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: بیش از سه هزار روستا در این استان وجود داشته  که حدود ۴۰۰ روستای آن خالی از سکنه است و اکنون تعداد روستاهای استان به  ۲ هزار و ۹۸۰ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع سه هزار روستای لرستان یکهزار و ۶۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است ادامه داد: در حوزه برق شرایط خوبی در این استان حاکم است.

مدنی با اشاره به اقدامات قابل توجه در حوزه اشتغال و مسکن در سطح کشور ادامه داد: بهسازی حدود ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی لرستان اولویت دارد که با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا و وزارت راه و شهرسازی سالانه حدود چهار هزار کیلومتر تکمیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: لرستان در خصوص مقام سازی مسکن روستایی نسبت به کشور در وضعیت خوبی قراردارد و نرخ این اقدام در استان ۷۰ درصد است اما در حوزه کلاس درس و مدرسه مقاوم سازی شده نسبت به میانگین کشور در وضعیت پایین تری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی الیگودرز به ویژه در بخش زلقی  و ززماهرو مشکلاتی وجود دارد بیان کرد: یکهزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان وجود دارد و مابقی به دلیل نداشتن دهیاری، از هیچ اعتباری بهره مند نمی شوند.

مدنی ادامه داد: ۹۹ روستای الیگودرز از طرح انتقال آب قمرود آسیب دیده هستند و ۳۰ هزار نفر عشایر و روستایی در بخش ززماهرو زمان بارش برف حدود چهار ماه راه دسترسی و ارتباط ندارند که نیازمند احداث سه کیلومتر تونل مصنوعی هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …