پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

کرونا در یک روز جان پنج هرمزگانی را گرفت

دکتر فاطمه نوروزیان پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  فوت شدگان ۳ مرد و دو زن ۳۹ تا ۹۴ ساله از شهرستان های بندرلنگه، بندرعباس و میناب هستند.

وی ادامه داد: با ثبت این پنج مورد فوتی جدید، آمار قربانیان کرونا در هرمزگان از ابتدای شیوع آن تاکنون به عدد ۲ هزار ۴۹۰ نفر رسید.

نوروزیان با هشدار نسبت به افزایش آمار بستری های کرونا در هرمزگان، تصریح کرد: در یک روز گذشته ۱۳۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۳۳۵ نفر رسیده است که حال ۱۱ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان امید چندانی به بهبودی حال آنها ندارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مجموع مبتلایان کرونا در استان را ۱۵ هزار ۵۶ نفر اعلام کرد و بیان داشت: این آمار در حالی است که روز گذشته مجموع مبتلایان ۹ هزار و ۲۵۵ نفر بود که مقایسه آمار امروز و روز گذشته خود نشان دهنده شیوع بسیار بالای ویروس کرونا در استان است.

دکتر نوروزیان با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای کودکان پنج سال به بالا تا هشت سال در هرمزگان، گفت: واکسیناسیون این کودکان همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و خانواده ها می توانند جهت واکسیناسیون فرزندان خود به مراکز تجمیع مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به کرونا، بیان داشت: براساس آمارها، سویه اومیکرون به شدت کودکان را درگیر کرده و آمار بستری های کودکان مبتلا به کرونا در سراسر کشور افزایش یافته و واکسیناسیون می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلای فرزندانمان به این ویروس خطرنانک داشته باشد.

نوروزیان آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در هرمزگان را یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۹۷ دز برای نوبت اول، یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۵۱ دز نوبت دوم و ۵۰۵ هزار و ۷۲۱ دز برای نوبت دوم اعلام کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …