جمعه , 14 اردیبهشت 1403

معاون وزیر اقتصاد: دولت به دنبال کاهش تورم در کشور است

«ذبیح الله سلمانی» روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اقتصاد و دارایی البرز افزود: در واقع تمام دولتمردان به دنبال این هستند که رونق تولید و تامین مالی پایدار و ارزان قیمت در داخل ایجاد شده و سرمایه گذار ما احساس امنیت بکند.

وی با بیان اینکه در حوزه های بازار سرمایه، بورس، گمرک و امور مالیاتی اتفاقات خوبی  در کشور رقم خواهد خورد اضافه کرد: رسیدن به این مهم توسط شما سرداران نظام اقتصادی محقق می شود و به همت شما است که می توانیم به این هدف بزرگ دولت کار و کرامت دست یابیم.

سلمانی گفت: در واقع در این دوره تحولی دولت کمک به معیشت و منزلت مردم از اولویت های برنامه ها است و ما نیز آمده ایم تا باری از دوش مردم برداریم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره رکود اقتصادی و تورم طی سال های گذشته در کشور عنوان کرد: در چند سال گذشته به دلیل رکود اقتصادی و تورم بالا مردم شرایط سختی را تحمل کردند که تمام اینها ناشی از ساختار ناموزون سیستم های اقتصادی کشور و تحریم های یکجانبه و ظالمانه بین المللی بوده است.

وی وابستگی اداره کشور به درآمدهای نفتی را از دیگر عوامل رکود اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار این سه مولفه ضعف مدیریت کشور را نیز باید به آن اضافه کرد، شاید تحریم های ظالمانه سهم اندکی در این رکود اقتصادی، تورم و توقف تولید داشته باشد اما ضعف در مدیریت داخل کشور به مراتب سهم آن بیشتر است.

سلمانی ادامه داد: این در حالی است که در چند سال گذشته نتوانستیم وابستگی و اداره امور کشور را به درآمدهای نفتی را کمتر کرده و به جای آن از توان تولید داخل استفاده کنیم و تولید را رونق بخشیده و از همین محل تولید، سهم دولت را به عنوان درآمد پاک مالیاتی بگیریم.

وی  با بیان اینکه ساختار و مدیریت های غلط سبب شد که شان و کرامت مردم زیر سوال برود تصریح کرد: به همین منظور در دوره تحولی دولت و با شعارهای کرامت و منزلت مردم دولت مردمی اتفاقات باید شاهد روی دادن آنها باشیم که در شان ملت باشد.

وی با اشاره بر اینکه بر همین اساس سیاست وزارت اقتصاد و دارایی بر مبنای برنامه های راهبردی و استراتژیکی است، گفت: بر همین اساس در نخستین جلسه شورای راهبردی وزارتخانه که در همین هفته برگزار شد، تمام معاونان وزیر و روسای سازمان ها و دستگاه های تابعه برنامه های راهبردی خود را عنوان و گزارش کردند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه تاکید کرد: همچنین سهمی که در این برنامه ها برای استان ها قایل شدیم این است که تمام استان ها باید در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها نقش اساسی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نقش مهم و اساسی برای استان ها قائل هستیم، به تصمیمات اخذ شده در وزارت اقتصاد و دارایی برای حمایت از کارکنان آن اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان برای انتصاب مدیران کل استان ها به جز کارکنان وزارت امور اقتصاد و دارایی از بیرون استفاده نکردیم چرا که اعتقاد قلبی ما بر این است که سکاندار مدیریت استان باید از همکاران خود وزارتخانه باشد.

سلمانی افزود: موضوع بعدی در خصوص تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران آینده وزارت اقتصاد است که این مهم نیز پایه گذاری کرده و بر مبنای آن اگر فردی احساس می کند که توانمند بوده و می تواند مدیریت یک مجموعه را به عهده بگیرد سوابق و رزومه خود را برای ما بفرستد و به طور قطع ما در کمیته تخصصی مطرح و به عنوان مدیران کنونی و آینده این وزارتخانه از توانمندی آنها کمک خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان وزارت اقتصاد و دارایی  اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه ما موضوع معیشت و امرار معاش پرسنل و حفظ شان آنها است که در این بین از مدیران استانی انتظار می رود که در این حوزه گام های خوبی بردارد و دستگاه هایی از جمله سازمان مدیریت وبرنامه ریزی نیز ادارات را یاری کنند.

۷۰ درصد اعتبارات تملک در البرز جذب نشده است 

مدیر کل جدید اقتصاد و دارایی البرز نیز در این مراسم با بیان اینکه البرز استانی صنعتی با ظرفیت های بی شمار در این بخش است گفت: این در حالی است که دیگر در آن نباید شاهد بیکاری باشیم بر همین اساس ما با روش های مختلف در بخش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال باید بیکاری در البرز را کاهش بدهیم.

«رضا جعفری» با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته ۷۰ درصد اعتبارات تملک در استان البرز جذب نشده اند، افزود: اینکه بخواهیم در ماه های آینده این میزان را جذب کنیم شاید خیلی موفق نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به  اینکه دیگر وقتی برای فرصت سوزی نداریم گفت: مردم گله هایی دارند و باید به آنها حق بدهیم این در حالی است که شاید یک سری از کارهایی که بایستی انجام می شده را اجرایی نکرده ایم بر همین اساس آینده را باید مد نظر قرار داده و با یک همت بلند برای اهداف ترسیمی دست بیابیم.

جعفری با بیان اینکه با وجود تحریم های ظالمانه بین المللی در یک شرایط خاص قرار داریم اظهار داشت: در کنار این تحریم ها در سال های گذشته فرصت هایی را از دست دادیم و ما میراث دار یک شرایطی هستیم که عبور از آنها همت می طلبد.

جعفری معاونت نظارت و مالی و خزانه دار اداره کل اقتصاد و دارایی استان گلستان را در کارنامه خود دارد، پیش از وی فرزاد امیر زاده به مدت چند ماه سرپرستی اداره کل اقتصاد و دارایی البرز را بر عهده داشت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …