دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

چرا میوه های صادراتی به روسیه دیپورت شد

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ۲ نوع سم ممنوع در شیوه نامه‌های روسیه علت این ماجراست.

چرا میوه های صادراتی به روسیه دیپورت شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، چند روز پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از بازگشت حجم قابل توجهی از میوه‌های صادراتی ایران به روسیه بود.

روسیه علت این ماجرا را وجود ۲ نوع سم در میوه‌ها اعلام کرد؛ با این وجود سوالاتی که به ذهن متبادر می‌شود این است که آیا میوه‌هایی که در بازار ما نیز وجود دارد حاوی این سم‌ها است و آیا خطری سلامتی هموطنان را تهدید می‌کند؟

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش گفت: حدود سه ماه قبل روسیه به دولت ایران اعلام کرد: ۲ نوع سم نباید در محصولات کشاورزی باشد، اگر این مسئله رعایت نشود، محصولات را خریداری نخواهد کرد.

علیرضا عباسی، افزود: این سم‌ها، سم‌های خطرناکی نیستند، اما عدم استفاده از آن دو در شیوه‌نامه‌های روسیه قرار دارد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان ما ادعا دارند که سم‌های یادشده عادی هستند و خطرناک محسوب نمی‌شوند، اما روسیه خرید محصولاتمان را به دلیل وجود این ۲ نوع سم متوقف کرد.

او افزود: به دنبال کشور جایگزین هستیم که عدم استفاده از این سم‌ها را در دستورکارش نداشته باشد .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …