پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

سرانه ورزش دانش آموزی البرز در ردیف اول از آخر

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: سرانه امکانات ورزشی دانش آموزی البرز ۹ سانتی متر مربع است که در ردیف آخر کشور قرار دارد.

سرانه ورزش دانش آموزی البرز در ردیف اول از آخربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، «سید مسلم رئیسی» گفت: زیرساخت‌ها و سرانه فضای ورزش مدارس البرز پایین بوده و با میانگین کشوری که هشت متر مربع بوده فاصله زیادی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز ادامه داد: آموزش و پرورش البرز با کمبود فضای تخصصی ورزشی از جمله سالن، زمین ورزشی مشخص و استخر مواجه است.

وی مساحت فضا‌های روباز و سرپوشیده آموزش و پرورش البرز را ۴۳۹ هزار و ۳۲۰ متر مربع ذکر کرد که در بخش فضای روباز با سرانه ۳۰۵ سانتی متر مربع و در بخش سرپوشیده با سرانه ۶۰۹ سانتی متر مربع دارای رتبه آخر کشوری است.

وی تاکید کرد: برای افزایش سرانه ورزشی دانش آموزی در استان البرز نیاز به مشارکت و همراهی خیرین، شورا‌های اسلامی شهرو روستا و شهرداری‌ها داریم.

رئیسی با بیان اینکه ورزش یکی از ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه با عنوان ساحت زیستی و بدنی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید به ورزش دانش آموزی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب ورزشی در استان نگاه ویژه کرد.

وی یادآورشد: ورزش تمرینی برای شادی و نشاط، اعتماد به نفس، استقامت، قانون مندی، قانون گرایی، مسوولیت پذیری و ایفای مسوولیت در طول زندگی است.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به ورزش در بین کودکان، نوجوانان، جوانان و آحاد جامعه پرداخت و اضافه کرد: مقام معظم رهبری دانش آموزان را به تحصیل، تهذیب و ورزش ترغیب کردند چراکه این عامل باعث رشد و شکوفایی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: سرانه فضا‌های ورزشی مدارس استان البرز باید در جهت کشف استعداد‌های جدید ورزشی توسعه یابد تا شاهد حضوربیشتر دانش آموزان در رقابت‌های مختلف ورزشی در سطح ملی و بین المللی باشیم.

وی افزود: ۴۹ پروژه ورزشی تا پایان سال ۱۴۰۱ برای استفاده دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در این استان احداث خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه قراداد ساخت این تعداد پروژه ورزشی با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد، عنوان کرد: در بخش دولتی ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها که نقش مهمی در ارتقای سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان دارند، اختصاص یافت.

وی بیان داشت: در قالب این تفاهمنامه ۴۰ زمین چمن مصنوعی فوتبال، چهار زمین والیبال ساحلی و پنج باب سالن ورزشی جدید درسال ۱۴۰۱ در مدارس استان احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح تمام دانش آموزان به همراه اولیای خود در ۲ بخش مادر و دختر و پدر و پسر می‌توانند به صورت رایگان از فضا‌های ورزشی استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: با همه تلاش‌های صورت گرفته و ۲ برابر شدن فضا‌های ورزشی استان در سال‌های اخیر متاسفانه سرانه فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش استان در رتبه آخر کشور قراردارد.

رئیسی البرز به فعالیت ۸۴۰ معلم تربیت بدنی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: البرز در حوزه نیروی انسانی ۳۷۲ معلم متخصص درس تربیت بدنی کم دارد.

وی افزود: دانش آموزان البرز با همه محدودیت‌ها و کمبود‌ها درسال‌های گذشته توفیقات بسیاری در المپیاد‌های ورزشی دانش آموزان کشور ۸۱ کاپ قهرمانی، ۱۵ کاپ اخلاق و یک هزار و ۱۳۸ مدال رنگارنگ کسب کردند.

استان البرز ۵۱۷ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …