شنبه , 1 اردیبهشت 1403

بارش‌های تندری و کاهش محسوس دما در راه البرز

مدیر کل هواشناسی البرز با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: بارش‌های تندری همراه با کاهش دما، وزش باد شدید، گردوخاک و رعد و برق از بامداد جمعه در این استان پیش بینی می‌شود.

بارش‌های تندری و کاهش محسوس دما در راه البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، «آرش بهاروند احمدی» گفت: با گذر سامانه تندری از اواخر وقت امشب تا یکشنبه عصر در منطقه البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و لحظه ای، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و تداوم ان و نیز رگبار و رعد وبرق مورد انتظار است. 

وی یاد اور شد: با توجه به کاهش محسوس و ۱۰ درجه‌ای دما تا صبح دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات استان یخبندان صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

بهاروند احمدی گفت: خیزش گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و تداوم آن، احتمال شکستگی درختان، آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع، برخورد صاعقه، یخبندان به دلیل تگرگ احتمالی از مخاطرات این سامانه است.

وی محکم کردن سازه‌های موقت و سست، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم  برای جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید و شکسته شدن درختان در فضای باز را ضروری دانست.

همچنین کشاورزان و باغداران به دلیل وزش باد لحظه‌ای و شدید و نیز کاهش محسوس دما تمهیدات مناسب با سرمازدگی به ویژه در ارتفاعات استان بیندیشند و نیز از هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات خودداری شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …