شنبه , 8 اردیبهشت 1403

میزان تولید سیب و پرتقال کشور بیش از نیاز داخلی است

«علیرضا عباسی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کشور از لحاظ تولید سیب و پرتقال برای تامین میوه شب عید به غیر از سنواتی که دچار خشکسالی یا سرمازدگی شدید می شویم تقریبا مشکلی ندارد،افزود: از تابستان امسال، قانون انتزاع کامل و همه وظایف به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده؛  میوه شب عید هم از سوی این وزارتخانه به سازمان تعاون روستایی محول شده است.

وی  در مورد نحوه قیمت گذاری میوه شب عید گفت: کمیته‌ای راهبردی با حضور رییس سازمان تعاون روستایی، معاونان وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان سازمان بازرسی در مرکز و در استان‌ها هم در سطحی پایین‌تر، تعیین قیمت صورت می گیرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : انتظار بر این است که خرید میوه شب عید در زمان تولید از کشاورز صورت بگیرد ولی این کار انجام نمی‌شود  و شاید توجیه دولت کنونی  این باشد که تازه آمده‌ایم ولی انتظار همین است که گفته شد تا هم از کشاورز حمایت شود و هم مصرف‌کننده با قیمت کمتری میوه را بخرد.

وی یادآورشد: سازمان تعاون روستایی می‌گوید وقتی ما آمدیم، فصل برداشت سیب تمام شده بود ولی این توجیه خوبی نیست.
عباسی گفت: شرایطی از نظر وزن و کیفیت برای میوه شب عید تعیین شده البته بحث قیمت هم مطرح است ولی به شخصه در بازدیدهایی که از مراکز استان ها و سردخانه ها داشتم، میوه با کیفیت مناسبی خریداری نشده و قیمت هم مناسب نیست.

وی اضافه کرد:  یک شرکت  در مازندران مسوول بررسی کیفیت میوه‌های خریداری شده توسط سازمان تعاون روستایی بود ولی این کار را به درستی انجام نداده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فکر نمی‌کنم مناقصه‌ای برای خرید میوه شب عید برای انتخاب این شرکت وجود داشته ولی در حال بررسی موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس هستیم و نتیجه نهایی را در اختیار دستگاه‌های ذیربط، قوه قضائیه و مردم قرار خواهیم داد.
وی افزود: می‌توانم بگویم این شرکت وظیفه نظارت کیفی خود را انجام نداده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …