شنبه , 8 اردیبهشت 1403

جشنواره ملی گرافیک با عنوان “دقیقه ۵۵” در ایلام آغاز شد

به گزارش ایرنا، دبیر جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ در این خصوص گفت: این جشنواره با دعوت از طراحان گرافیک حرفە ای از سراسر کشور به ایلام در روزهای ۲۱ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و در آن هنرمندان به ابعاد مختلف این واقعه در قالب هنر گرافیک می پردازند.

مسعود نجابتی اظهار داشت: در این جشنواره ۴۰ نفر از گرافیست های سراسر کشور حضور پیدا کرده اند که به مدت سه روز با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: در پایان این جشنواره سه اثر برگزیده انتخاب و معرفی می شود که به نفر اول مدال طلای ویژه این جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی، نفر دوم مدال نقره، لوح تقدیر و جایزه نقدی و نفر سوم مدال برنز، لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

 دبیر جشنواره گرافیک دقیقه ۵۵ گفت: البته به هر یک از گرافیست های دعوت شده به جشنواره که به نوعی هر یک از آنان جزو بهترین ها در استان خود هستند، مبلغ ۲۰ میلیون ریال به منظور خلق اثر همراه با لوح سپاس هدیه داده می شود.

نجابتی اظهار داشت: این آثار در نهایت در قالب یک مجموعه نمایشگاهی درجام جهانی ۲۰۲۲ در دوحه قطر به نمایش گذاشته می شود تا جهانیان دریابند که در دوران جنگ هشت ساله ، چه ظلم و ستم هایی بر مردم این دیار رفته است.

به گزارش ایرنا، در جام جهانی سال آینده قرار است هر کشوری یک ربع در خصوص وقایع و اتفاقات فوتبال آن کشور برای مردم جهان گزارش یا مستند ارایه کند که کشور ما به حادثه مهم بمباران زمین فوتبال چوار در یکی از مباحث این گزارش می پردازد.

این جشنواره سه روزه در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شناساندن رویداد بمباران زمین فوتبال چوار که در جهان بی سابقه است، به عنوان اولین گام به همت حوزه هنری ایلام و همکاری ۱۴ دستگاه اجرایی برگزار شده و آثار منتخب در جام جهانی قطر به نمایش درخواهد آمد.

گفتنی است، بمباران زمین فوتبال چوار بمبارانی بود که از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی عراق در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ در یک زمین فوتبال در بخش چوار استان ایلام و در هنگام برگزاری مسابقه فوتبال انجام شد و منجر به کشتار غیرنظامیان شد.

بمباران در دقیقه ۵۵ این بازی انجام شد و لحظاتی هولناک و صحنه‌های دلخراشی را برجای گذاشت، پیکرهای خونین و پاره‌پاره فوتبالیست‌های جوان زمین سبز فوتبال را خونین کرد. چنین جنایت جنگی در تاریخ ورزش جهان بی‌سابقه بوده است.

 در آن بازی، دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و  اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …