دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

استاندار: طرح نیروگاه زباله سوز البرز تعیین تکلیف شود

 «مجتبی عبداللهی» روز پنجشنبه در نشست ساماندهی (محل دفن زباله های استان البرز) حلقه دره و تصمیم گیری برای خرید و راه اندازی زباله سوز استان البرز افزود: موضوع پسماند یکی از دغدغه‌های جدی شهرهای بزرگ است و بی توجهی به این موضوع در استان البرز نیز می تواند شرایط سخت تری را به وجود آورد از این رو هر چه سریع تر با قرارداد طرح های زباله سوز و توسعه آن بی توجهی ۲۰ ساله را جبران کنیم.
وی ادامه داد: همه شهرداران استان در برابر هرگونه کم و کاستی در انجام وظایف و ارایه خدمات به مردم مسوول هستند و باید پاسخگوی خواسته های مردمی باشند.
 استاندار البرز خاطرنشان کرد: آب، خاک و هوای این منطقه با تاثیر گرفتن از آلودگی‌های زیست محیطی این سایت می تواند دچار مخاطرات بسیاری شود و زیست مردم را با مشکل مواجه می کند که باید هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی شود.
عبداللهی گفت: در این سال ها شهرداران و شوراهای متعددی آمدند و رفتند و نتوانستند هیچ کاری در این خصوص انجام دهند از این رو ما در استان بدنبال برنامه عملیاتی برای اجرایی کردن طرح مدیریت پسماند (زباله سوز) هستیم.
وی تاکید کرد: علاوه بر این برنامه ها باید از طریق اطلاع رسانی گسترده و روش های نوآورانه با مشارکت خود مردم تفکیک از مبدا را به عنوان یک رویکرد کلیدی در استان پیگیری کنیم. 
استاندار البرز بیان داشت: در این طرح ما به دنبال اصلاح فرآیندها نیز هستیم ما در صدد  جبران عقب افتادگی  ۲۰ ساله مدیریت پسماند در البرز هستیم و باید ظرف یک ماه تفاهم نامه ای در شهرداری کرج یا سازمان همیاری های استان با شرکت بهره برداری منعقد شود. 
وی تاکید کرد:  زباله‌های بیمارستانی و نخاله نیز باید در جلسه ای جداگانه تعیین تکلیف شوند.

بر اساس آمار منتشر شده میزان زباله دفن شده در مرکز دفن زباله حلقه دره بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن در روز است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …