سه شنبه , 28 فروردین 1403

۲۰ واحد ریخته گری البرز به شهرک های صنعتی منتقل شوند

فردین حکیمی روز پنجشنبه در نخستین کارگروه انتقال صنایع آلاینده هوا در اجرای ماده ۱۴ قانون هوای پاک که با حضور اعضای مربوطه در محل استانداری البرز تشکیل شد، بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی بویژه نصب سیستم های کنترلی در بخش هوا با هدف پیشگیری از هر گونه تهدید برای سلامت شهروندان تاکید کرد.

وی افزود: به همین منظور ضمن بررسی و شناسایی صنایع آلاینده هوا مستقر در حوزه های شهری توسط محیط زیست استان، تلاش خواهد شد با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت و معدن در اولویت اول، روند انتقال بیش از ۲۰ واحد ریخته گری به شهرک صنعتی اشتهارد و کوثر انجام شود.

حکیمی اظهار داشت : یکی از راهکارهای مناسب برای رفع آلایندگی صنایع آلاینده هوا، بهره گیری از سیستم فیلتراسیون، عدم مصرف سوخت‌های فسیلی و گاز رسانی به واحدهای صنعتی است که انتظار می رود توسط شرکت گاز و همکاری سایر دستگاهها این مهم تسریع و محقق شود.

بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک، صنایع آلاینده هوا از جمله ریخته گری ها بایستی در خارج از محل سکونتگاهی ساماندهی شوند.

در اجرای این قانون، صنایع آلاینده هوا که در مجاورت سکونتگاه ها واقع شده اند و به دلیل بی توجهی به الزامات زیست محیطی و ایجاد آلودگی سلامت شهروندان را به خطر می اندازند در صورت عدم توجه به اخطاریه های محیط زیست در جهت رفع آلایندگی و یا استفاده از فناوری های نوین ، موظف به انتقال به شهرک های صنعتی یا مکان های مجاز محیط زیست خواهند بود.

در استان البرز حدود ۲۵ واحد ریخته گری فعال می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …