پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

کرج، کلانشهری که کتابخانه مرکزی ندارد

معاون توسعه کتابخانه عمومی البرز گفت: البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت هنوز کتابخانه مرکزی ندارد.

کرج، کلانشهری که کتابخانه مرکزی نداردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ کتاب و کتابخوانی در اسلام از جایگاه و اهمیت به سزایی برخوردار است تا جایی‌که خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.

برای اینکه بتوانیم فرهنگ مطالعه را در میان اقشار مختلف مردم درونی کنیم در قدم اول باید زیرساخت‌های این امر را محقق کنیم.

نبود کتابخانه مرکزی از مهمترین دغدغه های‌کتاب دوستان البرزی است.

البرز علی رغم جمعیت سه میلیونی ای‌ که در خود جای داده، هنوزکتابخانه مرکزی ندارد که این امر کتاب دوستان را به دردسر انداخته است.

سال ۹۸ قرار براین بود که  یک مجتمع کتابخانه ۱۴ هزارمترمربعی ساخته شود و ظرف یک سال در کرج تکمیل شود، اما در حال حاضر این طرح فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسمی، معاون توسعه کتابخانه عمومی البرز نیز دراین باره گفت: ساخت کتابخانه مرکزی عملا انجام نشد و این طرح با پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد همچنان به همین صورت باقی مانده است.

سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کرج افزود: شهرداری در سال ۹۸ طبق صورت جلسه‌ای که متعهد شده بود مصوبه شورای شهر را مبنی بر ساخت ساختمان نهاده کتابخانه را عملی کرده است، اما این نهاد کتابخانه‌ها این را از ردیف بودجه ۰/۵درصدی خواستند و تا این لحظه مورد پذیرش تهران قرار نگرفته است و همین مسئله باعث شده که همچنان عملیات متوقف شود.

در حال حاضر به ازای ۱۰۰ نفر در کرج یک متر مربع فضای کتابخانه وجود دارد در حالی که باید این مقدار به ۸ مترمربع برسد.

حال با ساخت ۱۴ هزارمترمربعی کتابخانه مرکزی می‌توان، بخش اعظمی از سرانه زیربنایی را سرهم کرد و این مقدار را به حدود ۳ مترمربع رساند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …