جمعه , 7 اردیبهشت 1403

افزایش سن بازنشستگی در انتظار رای مجلس

لایحه افزودن ۲سال به سن بازنشستگی در انتظار بررسی و تصویب مجلس به سر می‌برد.

افزایش سن بازنشستگی در انتظار رای مجلسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال آینده سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی، ۲ سال افزایش می‌یابد.

همچنین حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی، ۲سال افزایش می‌یابد، اما احکام قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مسثنی است.

رئیس ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی البرز گفت: لایحه افزایش سن بازنشستگی هنوز تصویب نشده است که براساس آن پیشنهاد شده ۲سال به سن بازنشستگی اضافه شود که این مسئله سن بازنشستگی آقایان را به ۵۲ و سن بانوان را به ۴۷ سالگیمی‌رساند.

پورتقی، افزود: بر اساس این بند از لایحه بودجه سال آینده، محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.

پورتقی با بیان این که این لایحه درحال کارشناسی است، گفت: دلایل لایحه را باید از خود دولت پرسید، عده‌ای می‌گویند که بعد از مدت‌ها تجربه باید در عرصه بمانیم.

او افزود: من به شخصه مخالف این طرح هستم، اما یک عده که سن کمی دارند موافق لایحه هستند و آن‌هایی که سن بیشتری دارند به دنبال بازنشستگی در سی سال هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …