جمعه , 14 اردیبهشت 1403

۲ هزار و ۵۰۵ داوطلب البرزی در بخش زبان های خارجی کنکور شرکت کردند

اصغر افشار روز شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در آزمون زبان های خارجی یک هزار و ۸۳۹ نفر زن و ۶۶۶ مرد حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز در گروه آزمایشی رشته علوم تجربی ۱۱ هزار و ۲۶۰ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۳۰ نفر زن و ۲ هزار و ۹۳۰ نفر مرد بودند.

افشار بیان داشت: طبق تمهیدات استانی، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در ۲۰۰ حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ خوارزمی و دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد.

وی تصریح کرد: در حوزه های کنکور سراسری آموزش و پرورش استان البرز ۲۵ هزار و ۳۴۷ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۹۶ داوطلب دختر و  هشت هزارو ۸۵۱ داوطلب پسر است.

افشار، کل داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ استان البرز را ۴۰ هزار و ۹۳۱ نفر ذکرکرد و یادآورشد: کنکور سراسری امسال مانند آزمون سال گذشته با رعایت همه پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار و فاصله گذاری اجتماعی بین هر صندلی داوطلبان، ۱۸۰ سانتیمتر است.

وی ادامه داد: امسال حوزه های کنکور سراسری ۱۴۰۰  در سطح آموزش و پرورش استان البرز به جز شهرستان طالقان سازماندهی شد که ۲ هزار و ۵۰۵ نفر درانجام امور اجرایی آن مشارکت کردند.

وی افزود: بیشترین داوطلب شرکت کننده کنکور سراسری امسال دراستان البرز نیز به گروه رشته علوم تجربی با ۱۱ هزار و ۲۶۰ اختصاص یافت که از این تعداد هشت هزار و ۳۳۰ نفر زن و ۲ هزار و ۹۳۰ نفر مرد بودند.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش استان البرز یادآورشد: گروه آزمایش ریاضی نیز با ۲ هزار و ۷۵ داوطلب ،کمترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ را به خود امسال درحوزه آموزو پرورش البرز را داشت.

وی افزود: امسال آموزش و پرورش استان البرز در کنکور سراسری ۲۱ هزار و ۷۱۵ دانش آموز پایه دوازدهم دارد که امیدواریم جذب رشته های مورد علاقه اشان در دانشگاه های کشور شوند.

افشار تاکید کرد: همراهی خانواده های داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در استان البرز به دلیل عدم تجمع در حوزه های آزمون با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی نیز جای تقدیر دارد.

گفتنی است نتیجه اولیه آزمون سراسری دهه نخست مرداد امسال اعلام و فرایند انتخاب رشته نیز از نیمه نخست همین ماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …