جمعه , 14 اردیبهشت 1403

صنایع کوچک البرز از تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید برخوردار می‌شوند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: واحد‌های تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به بانک معرفی می‌شوند تا از تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید بهره‌مند شوند.

صنایع کوچک البرز از تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید برخوردار می‌شوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، «حمیدرضا عقاب نشین» افزود: در سال جاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک علاوه بر صدور ضمانتنامه، واحد‌های تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند را به بانک معرفی می‌کند تا از سقف پنج میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید – بدون ارائه وثیقه به بانک- برخوردار شوند.

وی درباره وثایق مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات اظهار داشت: واحد‌هایی که صندوق به بانک معرفی می‌کند نیازی به ارائه وثیقه ندارند؛ بلکه صندوق، وثایق به مراتب کمتری از آن‌ها دریافت می‌کند. همچنین برای گروه‌های اعتباری A و B هیچ وثیقه‌ای برای صدور ضمانت نامه دریافت نمی‌شود و ضمانت نامه صرفاً با چک و سفته مدیران شرکت‌ها صادر می‌شود تا بانک به آن‌ها تسهیلات پرداخت کند.

عقاب نشین در خصوص شرایط واحد‌هایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند خاطرنشان کرد: در ابتدا باید واحد تولیدی باید فعال باشد در مرحله دوم به لحاظ اعتباری از مقبولیت متوسطی برخوردار بوده و برای افزایش یا حفظ تولید، نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز ادامه داد: همچنین برای خرید ماشین آلات، واحد باید برای توسعه تولید، برنامه داشته باشد.

عقاب نشین با بیان اینکه هر چند بیش از همه این موارد مساله بازار بسیار مهم است تا جایی که اگر واحدی ثابت کند بازار برای محصولاتش فراهم است؛ مسائل دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز درباره سقف ضمانت‌نامه‌ها در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری سقف ضمانت نامه‌های اعتباری یا بانکی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از سه میلیارد به پنج میلیارد تومان و ضمانتنامه‌های پیمانکاری از سه به هفت میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
عقاب نشین در ادامه با اشاره به فرایند تمام الکترونیکی ثبت نام برای برخورداری از مزایای صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، بیان داشت: صنایع کوچک استان البرز که زیر ۵۰ نفر نیرو دارند می‌توانند از طریق سایت www.zemanat.sif.ir ثبت نام نمایند تا نام آن‌ها در لیست ثبت شده و برای مراحل بعدی با ایشان تماس گرفته شود.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …