جمعه , 31 فروردین 1403

پویش هرخانه یک پرچم ولایت در بستر شاد البرز آغاز شد

جواد محمدی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به مناسبت عید غدیر خم درب منازل دانش آموزان و فرهنگیان در قالب این پویش مزین به پرجم ولایت امیرالمومنین (ع )می شود.

وی با اشاره به اینکه پرچم ها مزین به نام یا امیرالمومنین(ع)، یاعلی(ع) ، یا ولی الله و یا حیدراست،خاطرنشان کرد: این پویش با هدف ترویج فرهنگ علوی دربین خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان برنامه ریزی و اجرایی شد.

وی بیان داشت: نصب پرچم بر سر درب منازل و سایر اماکن عمومی همه افراد جامعه را متوجه فرا رسیدن ایام مذهبی و مناسبت‌ها خواهد کرد.

محمدی تصریح کرد: اجرای چنین پویش هایی به پدرها و مادران یادآوری می کند که هر خانه باید سه پرچم غدیر، شادی و غم دراختیار داشته باشد تا بزرگداشت مناسبت های مذهبی درجامعه حفظ و گسترش یابد و به لحاظ بصری تحول بزرگی در شهر ها و روستاها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری همایش‌های تخصصی وجود ندارد باید فرهنگ غدیردر فضای مجازی ترویج شود.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه عیدغدیر، مهمترین عید مسلمانان است که باید به فرهنگ غالب جامعه در ولایت‌مداری تبدیل شود،عنوان کرد: بزرگداشت واقعه غدیر خم وظیفه‌ای است که تمامی مردم، مسوولان فرهنگی و تاثیرگذاران جامعه باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: فضای مجازی یکی از زمینه های مهم برای تبیین جنبه های ارزشی و اسلامی خطبه غدیراست و فعالان فرهنگی به این موضوعات مهم و جامعه ساز بپردازند.

محمدی گفت: آموزش و پرورش البرز با استفاده از کارشناسان مذهبی و علوم تربیتی به مناسبت روزهای اعیاد بزرگ قربان تا غدیرخم که به عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده‌است در بستر شبکه شاد اجرای برنامه های متنوعی را برنامه ریزی و عملیاتی کرده است.

وی تاکید کرد: برنامه های حضوری دانش آموزان به مناسبت عید غدیرخم نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در استان البرز برگزار می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …