چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

جایزه ادبی یوسف گامی در جهت بازنشر ارزش‌های شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابوالفضل اسلامی صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دوازدهمین دوره برگزاری جایزه ادبی یوسف در قالب داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت و با تاکید بر وحدت، همبستگی ملی و تحقق ایران قوی و ترویج ارزش‌های شهدا و معارف دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: جایزه ادبی یوسف که در سه بخش نوجوان، بزرگسال و بخش ویژه برگزار می‌شود؛ می‌کوشد تا ضمن ایجاد تشویق نویسندگان و پژوهشگران به تولید محتوا و فعالیت در حوزه ارزشی دفاع مقدس، ارزش‌های معنوی، اخلاقی، انسانی و عاطفی شهدا به جامعه معرفی کند و نسل جوان امروز را بیش از پیش با ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا آشنا سازد.

سردار اسلامی ادامه داد: امروزه مردم به علت دغدغه‌های زندگی، کمتر فرصت مطالعه طولانی مدت را دارند و به همین سبب اغلب در فضای مجازی به مطالعه داستان‌ها و مطالب کوتاه می‌پردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه بخشی از تولید محتوای فرهنگی دفاع مقدس باید به داستان‌ها و مطالب کوتاه اختصاص یابد، عنوان کرد: در جهت تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان امروزی باید بخشی از تولید محتوای دفاع مقدس به داستان‌ها و مطالب کوتاه اختصاص یابد.

وی با توصیه به علاقه مندان شرکت در این رویداد فرهنگی افزود: فعالیت برای شهدا همانند عبادت ارزشمند و معنوی است و به همین سبب نویسندگان و پژوهشگران باید در این سیر معنوی برای انتقال واقعیت‌ها تلاش کنند تا احساسات، ارزش‌ها و حالت‌های معنوی و عرفانی شهدا به درستی در متن‌های ادبی و داستان‌ها به نگارش در آید و نیز به مخاطب انتقال داده شود.

سردار اسلامی با تاکید بر اینکه قدمی که برای شهدا برداشته شود دارای اجر معنوی بسیاری است؛ خاطرنشان کرد: به شرکت کنندگان این نوید را باید داد که شرکت در این رویداد ارزشی – ادبی می‌تواند فرصتی برای خودسازی و مأنوس شدن با شهدا باشد که باید از آن به نحو شایسته‌ای بهره برد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …