پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

از حادثه قطار مترو تهران تا انهدام باند ورود سلاح به کشور

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارشها می‌توان به “پیش‌فروش منظر قلعه تاریخی مارکوه رامسر برای بلندمرتبه‌سازی“، “پیش‌فروش منظر قلعه تاریخی مارکوه رامسر برای بلندمرتبه‌سازی“، “توسعه گیلان در گرو فاصله از منافع شخصی و اولویت منافع جمعی“، “منطقه ویژه اقتصادی سلماس، روی ریل رونق و شکوفایی“،  “کودکان بی دفاع درفضای مجازی: من لایک نمی‌خواهم” و “تغییر نگاه کشاورزان، زمینه‌ساز توسعه کشت دیم” اشاره کرد.

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: ایرانیان امروز – چهارشنبه – زمستانِ کرونایی دیگری را در حالی آغاز کردند که هشدارهای کارشناسان و تهدید سویه اومیکرون نتوانست برخی خانواده‌ها را از دورهمی در شب چله و همنشینی با دوستان و بستگان بازدارد.

مرکز ایرنا در تهران نیز از تصادف ۲ قطار در خط پنج مترو تهران خبر داد. در این حاثه ۵ نفر از مسافران دچار مصدومیت شدند. این اتفاق باعث تعطیلی خط تهران – کرج شد. قرار است که علت تصادف ۲ قطار مترو در کمیسیون عالی سوانح بررسی  شود.

از حادثه قطار مترو تهران تا انهدام باند ورود سلاح به کشور

امروز همچنین سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد که طرح ساماندهی معتادان متجاهرکشور از امروز آغاز شد. این اقدام در راستای ارتقاء سلامت جامعه و امنیت روانی جامعه انجام می‌شود. در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت دائمی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می کنند.

از حادثه قطار مترو تهران تا انهدام باند ورود سلاح به کشور

فرمانده مرزبانی ناجا هم در کنگره ۵۰۰ شهید مدافع نظم و امنیت لرستان تاکید کرد که نیروی انتظامی از پایه‌های امنیت کشور است. به گفته وی بیان این سخن که نیروهای مسلح در زمان جنگ تحمیلی تنها با عراق مبارزه کرده اند جفا در حق این نیروها است. سردار گودرزی در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد که مرزهای کشور امنیت مطلوب و پایداری دارند.

۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیربناهای حمل و نقل تخصیص می‌یابد. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در قزوین آن را به نقل از رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس منتشر کرد.

از تبریز نیز خبر رسید که آمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آخر خیابان عباسی تبریز به پنج نفر رسید. مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با تایید این خبر افزود که در این حادثه ۱۵ نفر مصدوم شده بودند که از این تعداد ۱۱ نفر پس از دریافت کمک های درمانی از بیمارستان ترخیص شده و چهار نفر همچنان بستری هستند. فیلم این حادثه را می‌توانید در زیر ببینید.

انفجار گاز در تبریز موجب تخریب چهار ساختمان شد هم عنوان خبر دیگری از مرکز استان اذربایجان شرقی بود. این انفجار امروز و در منطقه حکم آباد تبریز رخ داد که به دلیل شدت آن سه ساختمان همجوار این منزل مسکونی نیز تخریب شدند و چند ساختمان دیگر نیز آسیب جزیی دیدند. عوامل آتش نشانی با حضور در صحنه حادثه اقدام به آوار برداری و امداد رسانی کردند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد از جان باختن پلنگ زخمی هزار مسجد خبر داد. این پلنگ اواسط آذر ماه در منطقه حفاظت شده هزار مسجد شهرستان کلات به شکل زخمی از ناحیه سر و صورت پیدا شده بود.

مرکز ایرنا در اهواز هم در خبری اعلام کرد که هشت شهرستان خوزستان به دلیل آلودگی هوا در وضعیت فوق خطرناک قرار گرفتند. میزان گرد و غبار در اهواز، بهبهان، رامشیر، سوسنگرد، شوش، شوشتر، ماهشهر و هندیجان با ثبت ذرات معلق بالای ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب این وضعیت را ایجاد کرده است.

از حادثه قطار مترو تهران تا انهدام باند ورود سلاح به کشور

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گنبدکاووس خبر داد که ۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان طعمه حریق شد. به گفته وی از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون ۴۰ مورد آتش سوزی در محدوده منابع طبیعی گلستان در شهرستان‌های گرگان، مینودشت، گالیکش، کلاله و علی‌آبادکتول رخ داده است که با تلاش شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی و همکاری مردم محلی همگی آنها مهار شد.

خبرنگار ایرنا در نوشهر هم به نقل رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بخش کجور شهرستان نوشهر اعلام کرد که آتش‌سوزی جنگل نوشهر وارد سومین روز شد. داودی خاطرنشان کرد که باد شدید مانع خاموش کردن آتش جنگل این منطقه پس از گذشت ۴۸ ساعت شده است.

از حادثه قطار مترو تهران تا انهدام باند ورود سلاح به کشور

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که تمامی آتش‌سوزی جنگل‌های مازندران با بالگرد خاموش شد. به گفته وی بیشترین تعداد آتش سوزی که در طی این مدت به وقوع پیوست با ۶ فقره مربوط به ساری است که باعث از بین رفتن ۳۸ هکتار از عرصه‌های جنگلی این شهرستان شده است.

مرکز ایرنا در رشت نیز در خبری به نقل از فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد که آتش ۱۳۰ هکتار از جنگل‌های گیلان را درنوردید. این حریق‌ها در اراضی جنگلی شهرستان‌های لاهیجان، سیاهکل، رودبار، ماسال، تالش، شفت، آستارا، رشت، رودسر و لنگرود به وقوع پیوست.

از نوشهر همچنین خبر رسید که ۱۰ واحد تجاری یک پاساژ شهر نور در آتش سوخت. مسئول آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری نور با اعلام این خبر افزود که آتش سوزی پس از یک ساعت و نیم مهار شد.

شهیدی از گیلان پس از ۳۳ سال شناسایی شد.  هم عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در رشت آن را منتشر کرد. معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان در خصوص جزئیات شناسایی این شهید گفت که پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده رضا صادق‌محبوب از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

این مرکز همچنین در خبر دیگری اعلام کرد که صیادان گیلانی ۲۰۰ تن ماهی استخوانی در سواحل بندرکیاشهر صید کردند از این میزان صید ۶۳ هزار و ۴۰۹ کیلوگرم ماهی سفید، ۱۳۰ هزار و ۱۵۳ کیلوگرم کفال، ۷۷۵ کیلوگرم کپور و مابقی نیز سایر ماهیان استخوانی است.

مدیرکل راهداری استان قزوین نیز از بارگیری ۱۳۳ هزار تن چغندر از خوزستان به قزوین طی امسال خبر داد. وجود یکی از هفت کارخانه قند کشور در این استان دلیل این امر ذکر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان خبر داد که یک شرکت صنعتی در آبادان به پرداخت ۲۰۵ میلیارد تومان محکوم شده است. این مقام قضایی علت محکومیت این شرکت را عرضه خارج از شبکه مواد اولیه قیر اعلام کرده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری کشور نیز که به قزوین سفر کرده است، تاکید کرد که حذف فیزیکی بارنامه‌ها از ۱۵ دی ماه اجرایی می‌شود. وی خواستار کمک شرکت‌ها، رانندگان و پلیس در زمینه اجرای این طرح شد.

“کازوتوشی آیکوا” سفیر ژاپن هم که چند روزی است در مشهد به سر می‌برد در دیدار با شهرداری مشهد گفت : آماده همکاری با شهرداری این شهر در حوزه اقتصادی هستیم.  

امروز همچنین از کرمانشاه خبر رسید که باند ورود و توزیع سلاح در کشور منهدم شد. به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از این باند ۱۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز کشف شد.

از حادثه قطار مترو تهران تا انهدام باند ورود سلاح به کشور

معاون حمل‌ونقل جاده‌ای کشور که در کرمان به سر می‌برد اعلام کرد که ضریب راه آسفالت روستاهای ۷ استان زیر استاندارد است. به گفته مقبلی ضریب راه آسفالته روستایی هفت استان کشور از جمله کرمان زیر ۷۰ درصد است، در حالی که این رقم به صورت استاندارد باید به ۸۲ درصد برسد.

مرکز ایرنا در تبریز هم در از آغاز فعالیت آزمایشی راهگذر ایران – آذربایجان – گرجستان خبر داد. این راهگذر در راستای فعال سازی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی و برقراری ارتباطات حمل و نقل جاده ای از امروز به صورت آزمایشی فعال سازی می‌شود.

مرکز ایرنا در تبریز هم در خبری  اعلام کرد که قوی ترین زن جهان با کشیدن تریلی ۱۷ تنی رکورد زد. «گیتی موسوی» پیش از این نیز با ثبت رکورد کشیدن تریلی، نام خود را در کشور و جهان به ثبت رسانده بود.

از حادثه قطار مترو تهران تا انهدام باند ورود سلاح به کشور

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش های مهدیه وکیل نژاد از دفتر نوشهر با عنوان “پیش‌فروش منظر قلعه تاریخی مارکوه رامسر برای بلندمرتبه‌سازی“، فاطمه رفاهت خبرنگار مرکز بوشهر با تیتر “کودکان بی دفاع درفضای مجازی: من لایک نمی‌خواهم“، میترا عبداللهی خبرنگار مرکز مشهد با عنوان “تشکلهای اقتصادی، بازوی توانمند کشور در حل مشکلات“، فاطمه زمانی دارانی خبرنگار مرکز اصفهان با تیتر “اجرای قانون؛ ساده ترین راهکار احیای زاینده رود“، حیدر سرایانی رییس مرکز زاهدان با عنوان “حاشیه‌نشینی پدیده‌ای با آسیب‌های اجتماعی نیازمند ساماندهی” و عیسی پاشاپور با تیتر “شورای اسلامی شهر آستارا در آزمون انتخاب شهردار چه نمره‌ای می‌گیرد؟“به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …