شنبه , 8 اردیبهشت 1403

وزیر پیشنهادی نیرو دارای ایده های جدید است

داوود نجفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : پیگیری امور ، مشورت پذیری ، توجه به نکات ریز فنی و زیست محیطی مهمترین ویژگی های مدیریتی وزیر پیشنهادی نیرو است.

وی بیان داشت:  پروژه مهر ماندگار در بخش آب و برق  یکی  از برنامه های شاخص محرابیان در دولت دهم است که با مدیریت وی به نتیجه رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز افزود: محرابیان به حوزه آب و برق اشراف کامل دارد و می تواند مشکلات را در این بخش ها به خوبی مدیریت کند.

وی ادامه داد: وزیر پشنهادی نیرو رویکرد خوبی در بخش برق دارد وبا توجه به اینکه کشور حدود ۱۴ هزار مگاوات کمبود انرژی دارد می توان به خلاقیت و نوآوری وی برای رفع این چالش حساب باز کرد.

نجفیان با اشاره به اثرات زیانبار خشکسالی ها بر تامین برق و آب کشور گفت :  این چالش نیازمند مدیریت توانمند و دور اندیش است.

وی افزود: امسال بخش عمده خاموشی ها  نتیجه شکاف بین مصرف و تولید ، کاهش میزان بارش و خشکسالی و آب جمع شده در پشت سدها بود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز بیان داشت : ما باید در این شرایط نیروگاه برق آبی را به عنوان پیشتیبان کناربگذاریم و بر روی این ظرفیت خیلی حساب  باز نکنیم.

وی گفت : طبق بررسی ها ، ایده ای که وزیر پیشنهادی نیرو دارند این است که می بایست ما به سمت راه اندازی  نیروگاه های گازی و حرارتی برویم و در این بخش توسعه رخ دهد و از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ظرفیت برق استفاده خواهد شد.

نجفیان افزود: در بخش توزیع مصرف آب و برق نیز  برنامه ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی وزارت نیرو تحسین برانگیز است ضمن آنکه توجه وی به برنامه های زیست محیطی در خلال طرح های عمرانی ازنکات کلیدی به شمار می رود.

وی توجه به نیروی انسانی متخصص و ظرفیت های انسانی وزارت نیرو را از مهمترین نکات ارزشمندن برنامه ارائه شده محرابیان نام برد.

نجفیان گفت : با معرفی محرابیان توسط رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو ، حس رضایتمندی بالایی در مجموعه کارکنان این وزارتخانه به وجود آمده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است. وی در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد.

محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دولت دهم نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …