یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو راهبردی برای خروج از بحران است

حسن کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت : یکی از برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو احداث نیروگاه های کوچک با مشارکت بخش خصوصی و صنایع است که راهبردی اساسی برای خروج از بحران تامین انرژی به شمارمی رود.

وی  ایجاد ۴۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی در کشور از نکات مهم و کلیدی برنامه وزیر پیشنهادی نیرو نام برد و گفت : طبق این برنامه می بایست نیروگاه های کوچک در کارخانه ها شکل بگیرد و ۱۰ هزار مگاوات در این بخش تولید برق داشته باشیم.

کریمی ادامه داد: اکنون ۳۰ درصد برق کشور در بخش صنعت مصرف می شود که اگر صنعت در زمینه تولید برق خودکفا شود ، بار سنگینی از دوش نیروگاه های کشور برداشته خواهد شد ضمن آنکه برق مازاد صنعت به شبکه سراسری تزریق می شود.

وی بیان داشت : بسیاری از کارخانه ها از ساعت ۱۹ تا بامداد روز بعد هیچ فعالیتی  ندارند و می توان برق تولیدی این صنایع را به سمت مشترکان خانگی انتقال داد.

کریمی تاکید کرد که ایجاد نیروگاه های کوچک در صنایع ضمن تامین برق بخش صنعت ، منبع درآمد برای این بخش خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت :بخش دیگر برنامه وزیر پیشنهادی نیرو این است که از طریق مدیریت مصرف انرژی در بخش ادارات و خانگی و بهینه کردن مصرف و اصلاح الگوی مصرف تامین انرژی  شود.

کریمی افزود: اکنون ظرفیت نیروگاهی کشور ۸۱ هزارمگاوات است  که با توجه به خشکسالی ۲۵ هزار مگاوات از تولید نیروگاه های برق آبی کشور کاهش یافته که در این بخش برنامه ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی نیرو گره گشا خواهد بود.

وی بیان داشت :  در این شرایط حساس افزون بر اجرای طرح های خلاقانه به مدیریت مصرف آب و برق نیاز داریم .

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است. وی در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد.

محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دولت دهم نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …