دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

پویش «نه به چهارشنبه سوزی» در مدارس البرز کلید خورد

« فرشید علیزاده » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتارهای خطرساز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این پویش دانش آموزان در فضای مجازی پیمان می بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند و درخانه بمانند،خاطرنشان کرد: پیشگیری از تکرار حوادث تلخ سال های گذشته و ترویج فرهنگ شادابی در کانون گرم خانواده از اهداف مهم این پویش است.

وی بیان داشت: دانش آموزان در این پویش می کوشند با اشتراک گذاشتن مطالب وعکس، نسبت به رفتارهای پر خطرکه جز آسیب زدن به جسم و روان شهروندان را به دنبال ندارد به افراد در معرض آسیب دراین روز هشدار دهند.

علیزاده تصریح کرد: هر ساله درچهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری برای هموطنان به ویژه دانش آموزان که دارای حس کنجکاوی و شورهیجانی هستند اتفاق می افتد که کام خانواده ها را درآستانه سال نو تلخ می کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خسارت های مالی و جسمانی حوادث ناشی از اقدامات آگاهانه و یا نا آگاهانه افراد در این روز به قدری بالاست که دربیشتر مواقع قابل جبران نیست، اضافه کرد: در این پویش یادآوری می کنیم که پیشگیری مقدم براقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت ها ی ناشی از رفتارهای پرخطر درچهارشنبه آخر سال است.

علیزاده  یادآورشد: ضرورت دارد بار دیگر دانش آموزان با خطرات ناشی از رفتارهای پر خطرآشنایی پیدا کند تا شاهد آسیب دیدگی آنان در این روز نباشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فعال شدن این پویش می تواند نقش مهمی در ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به پرهیز از رفتارهای پرخطر درچهارشنبه آخر سال البته با نظارت ویژه والدین داشته باشد.

وی نقش خانواده‌ها را مهمترین موضوع در فرهنگ سازی این امر در جامعه دانست و عنوان کرد: نوجوانان و کودکان بیشترین قربانیان حوادث چهارشنبه سوری هستند لذا از خانواده‌ها تقاضا داریم به فرزندان خود اجازه استفاده از مواد منفجره را ندهند.

علیزاده تاکید کرد: انتظار می رود رسانه ها نیز به این موضوع مهم بپردازند و با توجه به شیوع بیماری کرونا،امن ترین مکان را برای برگزاری جشن بدون آتش بازی و مواد مترقه را درخانه اعلام کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …