سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

سلاجقه درگذشت همیار محیط‌بان خراسان رضوی را تسلیت گفت

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،  علی سلاجقه در پی جان باختن مظلومانه‌ زنده‌ یاد عبدالواحد سربوزی همیار محیط‌بان استان خراسان رضوی، در تعقیب و پیگیری متجاوزان به حریم محیط زیست در پیامی درگذشت این همیار پرتلاش را تسلیت گفت.
در پیام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است:
انالله و انا الیه راجعون
خبر ناگوار درگذشت مظلومانه‌ی زنده‌یاد سربوزی همیار محیط‌بان پرتلاش استان خراسان رضوی، در تعقیب و پیگیری متجاوزان به حریم محیط زیست، موجب ناراحتی و حزن فراوان شد.

این عزیزان با وجود کمترین امکانات و حمایت‌ها با بهره‌مندی از روحی بزرگ در راستای حفظ مواهب الهی، در کنار جان‌برکفان محیط‌بان، خالصانه تلاش می‌کنند و از ثمره‌ی حضور غیرت‌مندانه‌ی آنان است که امنیت و آرامش در جای‌جای طبیعت ایران زمین تحقق یافته است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ی داغدار آن عزیز فداکار خدمت، جامعه‌ی محیط‌بانی و فعالان و دلسوزان سرافراز محیط زیست کشور، برای تمامی خدمتگزاران به آب و خاک این سرزمین آرزوی توفیق و سلامتی دارم.
١٢ آذرماه طی گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز شکار و صید گونه در حال انقراض هوبره و تله گذاری جهت زنده گیری، در منطقه حفاظت شده سیرخون خواف محیط بانان بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف به همراه سربوزی همیار محیط بان دلسوز و پرتلاش منطقه حفاظت شده سیرخون، سریعا منطقه را مورد پایش و بررسی قرار دادند که پس از گشت و کنترل و رج زنی، موفق به کشف تله‌های کار گذاشته شده در رج‌های داخل منطقه که جهت زنده گیری گونه ارزشمند و در حال انقراض هوبره بوده، شدند. مأمورین اجرایی حفاظت محیط زیست در همین حین با توجه به امکان حضور شکارچیان غیر مجاز در منطقه، در کمین برای شکارچیان غیر مجاز می‌نشینند.

پس از چند دقیقه انتظار متوجه حضور یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین در آن محدوده می‌شوند که متخلفین به محض مشاهده حضور مامورین در رج‌ها و با توجه به پوشش تاغ زاری منطقه خود را از دید مامورین مخفی نموده و از محل متواری شدند.

محیط بان و همیار محیط بان منطقه، با توجه به اطلاع از وجود تله‌های دیگر در منطقه به پایش خود ادامه داده که در حین ماموریت، متاسفانه همیار محیط بان سربوزی، با توجه به فراز و نشیب‌ها و ناهمواری‌های منطقه از موتور سیکلت به پایین پرت شده و از ناحیه سر جراحات شدیدی به وی وارد می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …