شنبه , 8 اردیبهشت 1403

کمیته مشترک ساخت و ساز توسط اتاق بازرگانی و شهرداری کرج شکل می گیرد

شاهین ظهوری عصر سه شنبه در حاشیه نشست کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز و مدیریت شهری کرج افزود: تشکیل کمیته ساخت و سازهای ساختمانی با هدف بررسی وضعیت و شرایط اقتصادی حاکم در بازار مسکن کلانشهر کرج در دستور کار قرار گرفته است.

وی تشکیل این کمیته را اقدامی راهگشا  برای بررسی شرایط اقتصادی بازار مسکن، پیشبرد تصمیم های دولت در این حوزه و قیمت‌گذاری پروژه‌های منطقه ای مسکن  عنوان کرد.

 ظهوری گفت:  برگزاری نشست های کارشناسی در این کمیته باحضور سرمایه گذاران صنعت ساختمان بستر مناسبی را برای اتخاذ تصمیمات مهم در حوزه ساخت و سازها از جمله قیمت گذاری پروژه ها فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته ساخت و سازها  ذیل فعالیت‌ های کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز ، طرح های ارائه شده در این کمیته در جلسات تخصصی استان از جمله در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می شود  و از تصمیمات این شورا که  قانونی و  لازم الاجرا است بهره مند خواهیم شد.

ظهوری گفت: با تشکیل این  کمیته ضمن ارایه تکنو لوژی و تکنیک‌ های نوین صنعت ساختمان و اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده و فنی، چکش کاری‌های لازم برای حل مسائل این صنعت مهم  انجام‌خواهد شد.

وی افزود: در پوشش فعالیت کمیته اشاره شده نشست هایی با حضور نمایندگان شورا و شهرداری برگزار خواهد شد که این نشست‌ ها در مباحثی مانند قیمت گذاری پروژه های مسکن موثر است.

ظهوری اظهار داشت: در ۲ سال اخیر یک خروجی مهم جلسات کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز، تصمیم گیری در تشکیل صندوق پژوهش و فناوری استان بود.

وی ادامه داد: یکسال قبل این صندوق به منظور حمایت از گروه‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و صاحب ایده در البرز راه اندازی شد و با تلاش‌های انجام شده در این راستا اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی در قالب ضمانت نامه و تسهیلات بانکی درنظر گرفته شد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت توجه به مواردی از جمله نوسات برق و خاموشی های متعدد در سطح صنایع استان به ویژه در تابستان گذشته گفت: در حال حاضر به دنبال راه اندازی ۱۰۰ مگاوات نیروگاه های مقیاس کوچک پایه گاز سوز در شهرک های صنعتی استان هستیم.

ظهوری گفت: استاندار البرز نیز برای جبران کسری برق صنایع و جلوگیری از بروز خاموشی های مدت دار واحدهای تولیدی استان به دنبال پیاده سازی راه حل‌ اصولی و اجرایی است.

 در ادامه این نشست یکی از اعضای  کمیسیون سرمایه‌گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تشکلی گفت: شکل گیری تشکل‌ها می تواند در تبادل اندیشه‌ها و بروز رسانی تکنولوژی‌ و فناوری‎ جدید در صنعت ساختمان نقش آفرین باشد.

سید محمد دهقان نیری اظهار امیدواری کرد با راه اندازی یک تشکل در حوزه صنعت ساختمان‌ در البرز، این  استان به پایلوت در فعالیت های تشکلی تبدیل شود.

عضو دیگر این کمیسیون نیز  گفت: اگر قرار باشد که از برگزاری این جلسات به نتیجه برسیم، باید فعالان بسیاری از حوزه صنعت ساختمان‌ در کرج برای حضور در نشست‌های کمیته ساخت و سازها اعلام آمادگی کنند.

بیژن آسور افزود: با تشکیل کمیته ساخت و سازها به دلیل تعاملات میان اتاق بازرگانی البرز و ارگان‌های دولتی، ارتباط بهتری با مسئولان دولتی از جمله معاون عمرانی استانداری البرز و شهرداری ها می توان برقرار کرده و از حضور آنها در جلسات برای پیگیری و رفع مشکلات حوزه ساختمان استفاده خواهیم کرد.

ضرورت حضور شهردار کرج در جلسات این کمیسیون به منظور رفع مشکلات سازندگان، ابهام در علت تاخیر طولانی در تشکیل جلسات کمیسیون ماده ۵ و گلایه از جریمه های بالا برای سازندگان از سوی شهرداری از جمله دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …