پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

هلال احمر از نهادهای مورد اعتماد مردم است

حسین فاضلی هریکندی روز پنجشنبه در نهمین همایش ادواری مسئولان حقوقی جمعیت هلال احمر در ساوجبلاغ اظهار داشت : در زمان حاضر املاک زیادی در استان البرز به صورت موقت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دارد  و مشکلاتی در این خصوص به وجود آمده است.

وی تاکید کرد که بخشی از موقوفات شناسایی نشده و نیاز است دستگاه قضایی در خصوص شناسایی این املاک و کمک به جمعیت هلال احمر ورود کند.

وی افزود: برخی دیگر از این املاک نیز دارای معارض هستند که اشخاصی ادعای مالکیت آن ملک ها را دارند که در دست بررسی است.
رئیس دادگستری البرز حمایت حقوقی و قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده با رعایت قوانین و مقررات قانونی را از اقدامات دستگاه قضایی استان البرز در راستای حمایت از جمعیت هلال احمر بیان کرد.
فاضلی هریکندی گفت: در این راستا کارگروهی متشکل از مجموعه قضایی استان البرز، معاونت حقوقی و امور مجلس و مسئولان حقوقی جمعیت هلال احمر تشکیل خواهد شد تا موضوعات مختلفی که این جمعیت  با آن مواجه هست به صورت ویژه پیگیری شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز نیز در این نشست اظهار داشت: نهمین همایش ادواری مسئولین حقوقی، ستادی، استانی، سازمانی و شرکت های تابعه جمعیت هلال احمر کشور با حضور معاون حقوقی امور مجلس جمعیت هلال احمر به میزبانی استان البرز برگزار شد.
محمد باقر خلافی گفت: این همایش به صورت کارگاه آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص بررسی مسائل و مشکلات جمعیت هلال احمر برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی مسئولان حقوقی جمعیت هلال احمر اقصی نقاط کشور با قراردادها، آیین نامه ها، قوانین روز و مسائل قضایی آشنا می شوند تا کمترین میزان پرونده قضایی را در جمعیت هلال احمر شاهد باشیم.

 معاون حقوقی امور مجلس جمعیت هلال احمر نیز در این همایش اظهار داشت: اگر حوزه حقوقی مجموعه‌ها بستر مناسبی داشته باشند توسعه پایدار در سازمان ایجاد خواهد شد.
همایون یوسفی اظهار داشت: بیش از ۳۷۰۰ ملک موقوفه در سازمان جمعیت هلال احمر وجود دارد.
وی گفت: زحمات جمعیت باعث شده کارکرد بسیار مهم و ارزش افزوده بالایی در جمعیت هلال احمر به وجود آید و ۱۷۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در این مجموعه ایجاد گردد.
یوسفی گفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر عام المنفعه است باید بیشتر به آن توجه گردد.
مدیرکل حقوقی جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: امروز شرکت تجهیزات پزشکی کشور سها میزبان همایش علمی کاربردی مسئولان حقوقی جمعیت هلال احمر کشور بود.
حامد خانی اظهارداشت: این کارگاه آموزشی با محوریت مباحث کاربردی در حوزه آیین دادرسی کیفری تشکیل شده تا مسئولان حقوقی جمعیت هلال احمر کشور با این آیین نامه ها آشنا شوند.
 وی اظهار داشت: در مجموع ارزش ریالی آرای حقوقی که به نفع جمعیت هلال احمر صادر شده بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. 
 ‏خانی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان سومین دستگاه اجرایی کشور چهار هزار ملک دارد که توسط واقفان بوده و باید با پیگیری و مستند سازی این املاک حفظ و صیانت شده و دست افرادی که قصد تعرض به بیت المال را دارند، کوتاه نمود.
 ‏

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …