چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

مردود شدن تست بیش از هفت هزار خودرو در مراکز معاینه فنی

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری‌ و حمل نقل جاده‌ای البرز گفت: ۲۲ هزار و ۹۷۶ خودرو در تست معاینه‌های فنی در این استان قبول و ۷ هزار و ۷۱۵ خودرو نیز مردود شده‌اند.

مردود شدن تست بیش از هفت هزار خودرو در مراکز معاینه فنیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سید اسماعیل امیرزاده در حاشیه بازدید از یکی از پایانه‌های استان البرز گفت: در هشت ماه گذشته ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تن کالا از مبدا استان البرز به سراسر کشور جابه‌جا شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری‌ و حمل نقل جاده‌ای البرز با اشاره به وجود شهرک‌ها، واحدهای صنعتی و کارخانه‌های تولیدی فراوان در استان گفت: بیشترین کالای جابجایی از مبدا استان شامل انواع سیمان، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و کالاهای فلزی بوده که این کالاها در ۵۱۳ هزار سفر از مبدا استان البرز جابه‌جا شده است.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد آمار جابه‌جایی کالا از استان البرز مربوط به سیمان است، افزود: در حال حاضر ۸۴ شرکت حمل و نقل داخلی فعال کالا، ۹ هزار و ۵۷۵ نفر راننده و۱۰ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.

امیرزاده درباره میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان گفت: میانگین عمر ناوگان سبک ۱۵ سال، نیمه سنگین ۲۵ سال و سنگین ۱۸ سال است که در مقایسه با سن فرسودگی ناوگان کشوری در جایگاه معمول اعلام شده قرار داریم.

او همچنین درباره تعداد مراکز معاینه فنی خودرو در استان گفت: در حال حاضر سه مرکز فعال معاینه فنی خودرو در البرز داریم که از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۱ خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای البرز اضافه کرد: از این تعداد خودرو ۲۲ هزار و ۹۷۶ در تست معاینه‌های فنی قبول و هفت هزار و ۷۱۵ خودرو نیز مردود شده‌اند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …