پنجشنبه , 30 فروردین 1403

پایداری آلودگی هوا و اعمال برخی محدودیت ها در البرز

مدیرکل حفاطت محیط زیست ودبیر کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز با اشاره به افزایش آلاینده‌ها و پایداری هوا از امروز اعلام کرد : در این شرایط اعمال محدودیت‌های تردد و فعالیت برخی مراکز به دستگاه‌های عضو کارگروه ابلاغ شد.

پایداری آلودگی هوا و اعمال برخی محدودیت ها در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فردین حکیمی گفت: با توجه به اعلام هواشناسی استان البرز مبنی بر استمرار پایداری هوا از چهارم آذرماه تا روز دوشنبه هشتم آذرماه و افزایش غلظت آلاینده‌ها و قرارگرفتن در وضعیت ناسالم برای تمامی گروهها، تصمیمات کمیته اضطرار به منظور اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های موقت مکانی، به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه این تصمیمات در پنجمین کارگروه اضطرار آلودگی هوای البرز گرفته شده است، گفت: از مهمترین مصوبات این کمیته می‌توان به ممنوعیت هر گونه فعالیت‌های عمرانی توسط شهرداری ها، تشدید برخورد با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد خود کامیون‌ها در سطح شهر، توزیع حداکثری سوخت یورو چهار در سطح کلانشهر کرج و اطلاع رسانی و تعطیلی موقت واحد‌های آلاینده هوا توسط سازمان صمت (معادن، ریخته گری ها، شرکت‌های تولید آسفالت و تولید بتن آماده) اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به برخی توصیه‌های بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا به شهروندان اشاره کرد و افزود: خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی می‌شود، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی از جمله این توصیه‌ها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: همچنین جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از دیگر این توصیه‌های بهداشتی است.

بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شامگاه پنجشنبه، شهرستان کرج با شاخص آلودگی ۱۵۲ آلوده‌ترین شهر در استان البرز است.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تمام شهرستان‌ها به جز طالقان مستقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …