شنبه , 8 اردیبهشت 1403

فعالیت مدارس ابتدایی ۱۲ شهر اصفهان روز یکشنبه غیر حضوری است

به گزارش ایرنا، دبیرخانه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان شامگاه شنبه اعلام کرد: نظر به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان،  یازدهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا تشکیل و مقرر شد فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها در کلیه واحدهای ِآموزشی  دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، و آموزشگاه های زبان علمی آزاد در روز یکشنبه ۱۹ دی در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط انجام شود.

همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام کند.

پلیس راهور شهرستان اصفهان نیز با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان و اجرای طرح زوج و فرد خودروها در محدوده مرکزی اصفهان از ساعت هشت تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۲ موظف شد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مکلف شد درباره ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای سنگ شکن و سنگ کوبی اطراف شهر اصفهان  اطلاع رسانی کرده و تا حصول نتیجه، پیگیری لازم  را به عمل آورد.

همچنین مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص اعلام ممنوعیت انواع فعالیت های ورزشی در فضای باز، پارک ها، بوستان ها و ایستگاه های ورزشی  و نظارت بر اعمال این ممنوعیت اقدام کند.

شهرداری اصفهان موظف شد نسبت به توقف فعالیت های عمرانی همراه با آلودگی هوا  نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اقدام کند و شهرداری های شهرهای اقماری اصفهان نیز از فعالیت های منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری کنند.

به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان نیز  توصیه می شود با  مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش الاینده ها جلوگیری کنند و گروه های آسیب پذیر شامل کودکان ، سالمندان ، بیماران قلبی ، عروقی، تنفسی و بانوان باردار نیز از ترددهای غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ  خودداری کنند.

اصفهان، آلوده ترین کلانشهر کشور است و امروز شاخص آلودگی هوا در آن به وضعیت ناسالم برای عموم رسید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …