پنجشنبه , 9 فروردین 1403

نان گران نمی‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: در بحث جلوگیری از گران فروشی اقدامات خوبی صورت گرفته است و قیمت نان افزایش پیدا نخواهد کرد.

نان گران نمی‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، عبدالرضا روشن‌نژاد، افزود: بیشتر صحبت‌های مقام معظم رهبری در سال جدید در خصوص مسائل مربوط به کشاورزی و امنیت غذایی بوده است، بهره وری در حوزه کشاورزی نیازمند دانش بنیان کردن کشاورزی است، ما قرارگاه کشاورزی را در مجموعه استان البرز راه اندازی کردیم و از شرکت‌های دانش بنیان داخل و خارج استان دعوت کردیم و در موارد مرتبط با محصولات کمی و کیفی کشاورزی از این شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌بریم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز: مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی را در البرز راه اندازی کرده‌ایم که در گذشته مربوط به جهاد کشاورزی نبود، برای این منظور تعدادی از بازرسان سازمان صمت به جهاد کشاورزی منتقل شدند و در جلوگیری از قاچاق، احتکار و کم فروشی اقدامات خوبی صورت گرفته است. ساماندهی نانوایی‌ها یکی از موارد نظارت بوده است، در حال جلوگیری از گران فروشی هستیم و قیمت نان افزایش پیدا نخواهد کرد.

روشن نژاد گفت: سه دهم کل اراضی کشور و دو درصد تولیدات در استان البرز بوده است و نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری داشته‌ایم. جزو اولین استان‌هایی هستیم که کشت هیدروپونیک داریم در کشت گلخانه‌ای پیشگام هستیم.

او افزود: مبحث جلوگیری از بیماری‌های واگیر از طریق اداره دامپزشکی پایش می‌شود و سم پاشی واحد‌های تولیدی توصیه شده و بر انجام آن نظارت می‌شود. پس از ذبح و کشتار باید لاشه برای جلوگیری از بیماری در سردخانه بماند.

روشن نژاد تصریح کرد: درخصوص توسعه کشت گلخانه‌ای برای صرفه جویی در آب دست به انتقال محصولات آب بر از فضای باز به گلخانه‌ها زده‌ایم. اراضی البرز محدود و خرد است، کوچک‌ترین استان کشور هستیم و باید زمین‌های کشاورزی خودمان را حفظ کنیم. از سال گذشته از سامانه هوشمند پایش اراضی کشاورزی استفاده می‌کنیم و رصد و پایش در استان به صورت سامانه‌ای شناسایی می‌شود.

او افزود: خرید تضمینی گندم مثل سال‌های گذشته در چهار مرکز ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و کرج انجام می‌شود و به محض برداشت گندم، کشاورزان می‌توانند برای فروش گندم تولیدی خود به این مراکز مراجعه کنند.

او گفت: تداوم پرورش مرغ گوشتی یکی دیگر از برنامه‌های جهاد کشاورزی است، ضریب خوداتکایی استان البرز در بحث تولید مرغ گوشتی ۱۲ تا ۱۵ درصد است. برنامه ما این است که تولید واحد‌های مرغ گوشتی را به دو میلیون قطعه افزایش دهیم و درحال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ قطعه ظرفیت مرغداری‌ها است. اعتباری در قالب طرح مردم سازی و توزیع عادلانه یارانه از طریق بانک کشاورزی برای دامداران، مرغداران و آبزی پروران در قالب دامدار کارت با سود ۱۰ درصد انجام می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …