یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

مطالعات تدوین اطلس فرهنگی اجتماعی شهر کرج آغاز شد

محمدجواد کاظمینی روز پنجشنبه در آیین افتتاح رویداد گنج که در سالن همایش های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج با حضور گروه های جهادی برگزار شد، افزود: با تدوین اطلس فرهنگی اجتماعی شهر کرج یک اطلس غنی برای مناطق مختلف کرج و استان گردآوری می شود تا با چشم باز در هر ناحیه، منطقه و قومی که در البرز سکنی گزیده اند، آسیب های اجتماعی احصاء تا برای رفع آن موضوع اقدام شود.

وی اظهار داشت: تا کنون شناخت مسایل و اولویت بندی آن را نداشته ایم که این مطالعات باعث می شود در فاز شناخت با مسایل آشنا شویم و برنامه های مختلف را برای رفع مشکلات اولویت بندی کنیم که برای شناخت این موضوعات وضعیت فرهنگی مناطق مختلف را از مردم  ارگان های مختلف احصاء کرده و لایه های اطلاعاتی به وجود می آوریم.

وی در ادامه در خصوص «رویداد گنج» گفت: هر جا گروه های جهادی و متعهد وارد می شوند آنجا منشاء اثر و تحول و پیشرفت است.

کاظمینی با بیان اینکه استان البرز و شهر کرج به دلایل مختلف منشاء خیلی از آسیب هایی است که متاسفانه زندگی خیلی از خانواده های ایرانی را تحت تاثیر خود قرار داده، افزود: آموزه های دینی بسیار محتوایی داریم که در کنارش افرادی هستند که چه عالمانه و چه جاهلانه طوری حرکت می کنند دقیق در جهت معکوس آموزه های ما می باشد.

وی تصریح کرد: این افراد طوری موضوعات را هدایت کرده و نشان می دهند که آموزه های دینی اثرگذار نیست و برای عهد ما فایده ای ندارد که یک آسیب بزرگ است.

البرز رتبه اول نزاع های خیابانی کشور

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج ادامه داد: استان البرز و کلانشهر کرج در بسیاری از آمارهای آسیب های اجتماعی جزو استان های اول کشور است که در خصوص ضرب و شتم های خیابانی برای چندمین سال پیاپی هست که رتبه اول کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع بایستی آسیب شناسی شود، اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی این موضوع، وجود زندان های اصلی کشور در این استان است که بیش از ظرفیت البرز می باشند ضمن اینکه حاشیه نشینی و در پی آن فقر که اعتیاد و خشونت را نیز به دنبال دارد در نتیجه معضل اصلی می باشد.

وی نزدیکی به پایتخت را یکی از دلایل اصلی بروز این آسیب دانست و گفت: خیلی از تصمیمات آنی مسوولان باعث شده آسیب های اجتماعی سرازیر به سمت البرز شود که باید مدیریت و کنترل شود.

کاظمینی یکی از راه های رفع این آسیب ها را اجرای طرح های جهادی دانست و افزود: طرح های جهادی از دل مردم بیرون آمده و گروه های جهادی نماینده خوبی هستند تا آسیب ها را احصاء کرده و برای مبارزه آنی با آن برنامه ریزی شده و راهکار ارایه شود.

وی ریشه خیلی از مشکلات را ضعف فرهنگی دانست و اظهار داشت: زمانیکه نقص فرهنگی داشته باشیم آسیب های اجتماعی تاثیرگذاری عمیقی دارند.

«رویداد گنج» در پی یک تفاهم بین بنیاد علوی و بسیج سازندگی در سراسر کشور در جریان است که به منظور رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات جامعه توسط گروه های جهادی طرح ارایه می شود و در صورت پذیرش از سوی بنیاد علوی حمایت های مالی می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …