جمعه , 31 فروردین 1403

قرارگاه آسیب های اجتماعی در البرز تشکیل می شود

مجتبی عبداللهی استاندار جدید البرز روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری افزود: اعتقاد بنده بر این است که با توجه به تجربیاتی که داشته ام حداقل به خانواده های آسیب دیده در این بخش می توان کمک زیادی کرد.

وی اضافه کرد: حاشیه نشینی ناهنجاری هایی به دنبال می آورد که شاخص های آن موضوعاتی از جمله اعتیاد، طلاق و جرم است که به این منظور نگاه ما این است که در این موضوع بتوانیم کمک کرده و این آسیب ها  را کاهش دهیم.

عبداللهی ادامه داد: به همین منظور و با هدف کمک به خانواده هایی که دچار این آسیب ها هستند این قرارگاه اجتماعی را تشکیل خواهیم داد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در این قرارگاه کارهای اجتماعی با اولویت برطرف کردن این آسیب ها در دستور کار خواهد بود و تلاش ما بر این است که قرارگاه آسیب های اجتماعی با حضور تمام دستگاه های مسوول و توانمند با ماموریت هایی که بر عهده آنها است در اسرع وقت تشکیل شود.

تحول اساسی در البرز

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نقاط ضعف استانی بایستی پوشش داده شود افزود: هدف ما تغییر و تحول در مسایل اساسی استان است که امیدوارم با تلاش صورت گرفته و با انسجام، وحدت و همدلی تمام دستگاه ها که بنده نیز در خدمت آنها خواهم بود بتوانیم در یک دوره چهار ساله دولت مردمی سیزدهم مشکلات را کم کرده و سرانه های استان را در بخش های مختلف افزایش دهیم.

عبداللهی با بیان اینکه با آن چیزی که در توانمان است به مردم عزیز و ولایتمدارمان خدمت کنیم اضافه کرد: یکی از دغدغه های مردم بحث مسایل ترافیکی است که در این رابطه اتفاق خوبی در خصوص اتوبان شمالی البرز رخ داده، که امیدوار هستم با تلاش های صورت گرفته در اسرع وقت و در یک زمان مشخص بتوانیم این اتوبان را راه اندازی کرده و با این مهم بار ترافیکی کاهش یابد.

وی اظهار داشت: البته از مدیر کل راه و شهرسازی در حوزه راهداری ها خواسته شده تا این کار به صورت دقیق مطالعه شود تا مشخص گردد که با بازگشایی اتوبان چه میزان از حجم ترافیکی اتوبان کرج به قزوین و یا تهران به کاهش پیدا می کند، تا از این موضوع اطمینان لازم را پیدا کنیم.

استاندار البرز ادامه داد: در این بین اعتقاد ما بر این است که با یک سری اصلاح های لازم در مسیر عبور و مرور در اتوبان و ورود به استان البرز به خصوص شهر کرج می توان تا حدودی بار ترافیکی را با توجه به بازدید میدانی و تجربیاتی که داشتم کاهش بدهیم.

عبداللهی گفت: امیدواریم که با نگاه ویژه ای که در راستای خدمت به مردم حاکم شده با هدف رضایتمندی مردم بتوانیم مشکلات را به مرور زمان ولی با پیگیری مداوم حل کرده و کاهش بدهیم.

وی در ادامه به بررسی مشکلات شهرستان های استان البرز اشاره و تاکید کرد که به همین منظور شخصا به فرمانداری ها رفته و با حضور فرماندار و مسوولان اداری  موضوعات تمام  شهرستان ها را  پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

ظرفیت های البرز جوابگوی نیاز مردم است 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظرفیتی خارج از استان برای حل مشکلات وجود ندارد و باید خود مسوولان دست به کار شوند گفت: این در حالی است که به اندازه کافی در البرز ظرفیت وجود دارد تا بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه این استان نسبت به برخی شهرستان های تهران نیز از وضعیت بهتری برخوردار است اظهار داشت: بر این اساس باید علاوه بر تزریق امید به مردم و اجرای یک برنامه تحول گرایانه به خصوص برای سال ۱۴۰۱ هر چه بهتر و بیشتر در مسیر برطرف کردن مشکلات استان قدم برداریم.

عبداللهی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه چهار ماه به پایان سال مانده از این فرصت در راستای توسعه و بهبود شرایط استان باید استفاده کرد، دولت سیزدهم با تمام قدرت پای کار آمده تا بتواند مشکلات مردم را مرتفع نماید، ما نیز باید در همین مسیر قرار گرفته و بر اساس ظرفیت های موجود در البرز به توسعه و رفع مطالبات مردم گام برداریم.

مسوولان پای درد دل مردم بنشینند

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دیدارهای مردمی هفتگی توسط مدیران اشاره و گفت: مدیران تمام دستگاه های اجرایی بایستی هر هفته یک نشست با مردم برگزار کرده و پای درد و دل و مشکلات آنها نشسته تا بتوان اعتماد و امید را به مردم برگرداند.

عبداللهی در بخش دیگری با تاکید بر لزوم افزایش سرانه های آموزشی در البرز تاکید کرد که  این امر تنها با مدیریت برنامه‌ریزی و دغدغه مندی مسوولان استانی به ویژه آموزش و پرورش محقق خواهد شد، به همین منظور آموزش و پرورش باید با بهره گیری از خیرین مدرسه ساز اعتبارات دولتی و برنامه ریزی دقیق درصدد افزایش تعداد معین کلاس درس در طول هر سال برآید.
وی به رتبه بیست و هشتم استان در امر جذب بودجه اشاره کرد و افزود: این اقدامات باید به‌صورت انقلابی پیگیری و دریافت شود، با توجه به اینکه مالیات بسیاری از شرکت‌های بزرگ البرز به تهران می‌رود و گردش مالی آن در بانک‌های البرز نیست و برطرف کردن  این اقدامات تنها با پیگیری و دغدغه مندی مدیران محقق خواهد شد.
عبداللهی در ادامه به اهمیت برگزاری مستمر و اثرگذار نشست تنظیم بازار اشاره و متذکر شد: نباید دیگر درگیر مشکلات مایحتاج و کالاهای مورد نیاز مردم باشیم و سازمان صنعت معدن باید برای همیشه و با استفاده از حجم بالای ظرفیت و وجود سرمایه‌گذاران متعدد در البرز  مشکلات اقتصادی را حل کند.

استاندار البرز همچنین به کمبود سرانه درمانی در استان اشاره و تاکید کرد که تمام مراکز درمانی و بیمارستانهای نیمه کاره در البرز باید هر چه سریعتر تکمیل و بهره‌برداری برسد.
عبداللهی در ادامه گفت: طبق گزارش مدیریت بحران استانداری، البرز جزء ۱۰ استان حادثه خیز کشور است که به همین منظور بایستی هر چه سریعتر  در راستای تهیه و تدوین سند اجرایی برای مقابله با بحران در البرز اقدام و ضمن ارائه برنامه آموزش های لازم به شهروندان در خصوص بحران و نحوه مقابله با آنها داده شود.

عبداللهی به موضوع  “مسکن ملی ” نیز ورود کرد و گفت: سهم البرز در طرح یک میلیون مسکن ۱۲۰ هزار واحد که این امر تنها با اقدام جهادی میسر می شود.

وی گفت: برای احداث این واحدهای مسکونی باید  آمایش سرزمینی و شناسایی نقاط مناسب برای ایجاد مسکن به صورت دقیق و علمی بررسی تا بتوانیم تاثیر مثبتی نیز در امر کاهش آسیب های حاشیه نشینی و سکونتگاه غیررسمی در البرز داشته باشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …