جمعه , 31 فروردین 1403

اختیارات البرز متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی آن نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی صبح پنجشنبه در نشست اداری استان البرز که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: البرز دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است اما اختیارات لازم بر اساس این ظرفیت‌ها به استان داده نشده است.

وی بیان کرد: به طور مثال تا چندی قبل مالیات واحدهای تولیدی شاخص مستقر در البرز به جای این استان به تهران داده می‌شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس با اشاره به شعار امسال که به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این شعار محقق شود باید بسترهای مورد نیاز آن را نیز فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بسترهای مورد نیاز برای تحقق این امر کمک به تولید است که این امر اشتغال‌زا نیز خواهد بود.

عباسی ادامه داد: در این راستا بانک‌های عامل در استان البرز باید به کمک تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی بیایند، امری که تاکنون شاهد آن نبودیم.

وی با اشاره به کم‌کاری بانک‌های استان البرز در حمایت از تولید گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب و ابلاغ شده است، بنابراین کمک‌کاری بانک‌ها در حمایت از دانش‌بنیان‌ها قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی در استان البرز مستقر هستند که در حدود ۱۵۰ واحد از آنها جزو واحدهای ملی شاخص محسوب می‌شوند.

استقرار ۱۷ مرکز علمی تحقیقی و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در البرز

وی بیان کرد: استان البرز با وجود داشتن ظرفیت‌های ریز و درشت در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعتی با مشکلاتی مختلفی مواجه است و هنوز ظرفیت‌سازی متناسب با این ظرفیت‌ها صورت نگرفته است.

عباسی تصریح کرد: ۱۷ مرکز علمی تحقیقی و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در البرز مستقر است که این امر استان را به قطب علم و فناوری کشور تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این امر موید آن است که باید برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر و متفاوت‌تر به نسبت دیگر استان‌ها از البرز انجام شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …