جمعه , 14 اردیبهشت 1403

خیرین مدرسه ساز البرز به یاد شهدا نهال کاشتند

« حسن مهرانی  » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  بیان داشت: در این اقدام معنوی و فرهنگی به یاد هر شهید، یک درخت به منظور ترویج کاشت نهال در بین دانش آموزان و خانواده ها کاشته  شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش کاشت درخت باید از مدارس آغاز شود، بیان داشت: فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی اهمیت بسزایی برخوردار است که باید آن را در جامعه ترویج کرد.

 مهرانی  با تاکید  بر  حفظ درختان و منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و اخلاقی، ادامه داد: همه ساله به مناسبت روز درختکاری در شهر و مناطق روستایی  نهال‌های مثمر و غیرمثمر کاشته می شود که باید برای حفظ آنها و رسیدگی به درختان همه همکاری کنیم.

وی کاشت درخت را صدقه جاریه و مورد سفارش دین اسلام و ائمه اطهار (ع) ذکر کرد و گفت: این کار نقش مهمی در سالم‌سازی آب و هوا دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با بیان اینکه خیرین هر ساله با مهرورزی و انفاق اموال خود تبدیل به الگویی بزرگ و نیکوکار برای دانش‌آموزان شده‌اند، اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز این بار به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی به مدارس می روند تا بگویند همانطور که دیگران درخت کاشتند و ما استفاده کردیم ما نیز باید به غرس درخت بپردازیم تا برای آیندگان بماند.

وی تصریح کرد: خیرین نیک اندیش در مدارس خیر ساز استان البرز با کاشت نهال به یاد شهدای گرانقدر در واقع به پویش مردمی “ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت” می پیوندند تا در این راه نیز همگام با مردم برای حفظ محیط زیست گامی معنوی و ترویجی برداشته باشند.

مهرانی افزود: پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم و گروه های جهادی، پوشش گیاهی در کشور از جمله استان البرز احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه بویژه دانش آموزان نهادینه و ترویج شود.

وی تاکید کرد: امنیت و آرامش امروز ایران مرهون جانفشانی شهداست پس به یاد و نامشان نهال می کاریم تا درخت انقلاب همواره سبز و تنومند بماند.

استان البرز ۴۰۰ مدرسه خیرساز و ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …