پنجشنبه , 30 فروردین 1403

جشنواره دانایی توانایی در مدارس البرز برگزار شد

مرحله استانی جشنواره دانایی توانایی در البرز با شرکت ۳۸۰ دانش آموز با شعار” خانواده دانا، دانش آموز توانا ” در هنرستان شهید صدوقی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد.

جشنواره دانایی توانایی در مدارس البرز برگزار شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز امروز در آیین افتتاح این جشنواره گفت: در مرحله اول این دوره از مسابقات پنج هزار و ۷۰۰ دانش آموز شرکت کردند.
فتح اللهی گفت: البرز برای نخستین بار به منظور تسهیل شرکت دانش آموزان در مسابقه کتابخوانی مجازی به نشانی الکترونیکی http://azmoon.albmedu.ir/main را با همکاری اداره سنجش آموزش و پرورش استان در بستر شاد طراحی و اجرایی کرد.
او بیان داشت: در مرحله اول دانش آموزان با اتصال به درگاه الکترونیکی تعریف شده به سوالات چهار گزینه‌ای از کتاب‌های قاسم قصاب، نامه‌های سبز، پسری که عاشق ریاضی بود، یک پسر و دو مادر و قلب زیبای بابور به مدت ۳۰ دقیقه پاسخ دادند.
او با بیان اینکه جشنواره دانایی و توانایی با رویکرد حال خوش کتابخوانی در مدارس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کتاب‌های مسابقه نیز با هدف ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز در بین دانش آموزان توزیع شد.
فتح اللهی تصریح کرد: در این جشنواره به دنبال افزایش فرهنگ مطالعه کتاب در ۲ کانون مهم خانه و مدرسه هستیم تا دانش آموزان با رغبت به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند.
وی ادامه داد: از مجموع پنج هزار و ۷۰۰ شرکت کننده در مرحله مدرسه ای، یک هزار و ۷۱۰ نفر به مرحله منطقه‌ای و ۳۸۰ نفر به مرحله استانی مسابقه کتابخوانی مجازی مدارس استان البرز راه یافتند.
فتح اللهی یادآورشد: مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای این دوره از مسابقات به صورت مجازی برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در خصوص ارتقای سرانه مطالعه، کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس است.
او افزود: برگزیدگان استانی نیز در سی و یکم تیرماه در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.
فتح اللهی تاکید کرد: برای داشتن انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب‌های درسی و غیر درسی در بین دانش آموزان و پرکردن اوقات فراغت باید به سمت کتابخوانی روی آورند.

استان البرز ۵۱۷ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …