پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه جهادی در دهه بسیج سازندگی در البرز

رییس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: همزمان با دهه بسیج سازندگی اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه جهادی در این استان پیش بینی شده است.

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه جهادی در دهه بسیج سازندگی در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مهران طیران با تبریک فرارسیدن دهه بسیج سازندگی به تمام مجاهدان و جهادگران عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی سراسر کشور، افزود: در این میان گروه‌های جهادی استان البرز از گروه‌های فعال در کشور بوده که ضمن اینکه در درون استان خدمات گسترده‌ای دارند، در مناطق محروم برون از استان نیز به عنوان سفیران البرز فعالیت می‌کنند.
او اظهار داشت: تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی به صورت سازمان یافته در سطح محلات و اقشار البرز شکل یافته که بخش عمده‌ای از آنان گروه‌های جهادی محله محور با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج هستند.
طیران با بیان اینکه ۲۲ قشر بسیج تخصصی در البرز فعال هستند، گفت: گروه‌های جهادی تخصصی هم فعالیت‌های متنوعی در حوزه‌های خود همچون بسیج جامعه کشاورزی، مهندسین عمران، مهندسین صنعت و معدن، جامعه کارگری، فرهنگیان، دانش آموزی، دانشجویی و جامعه پزشکی دارند.
او در ادامه به برنامه‌های پیش بینی شده در دهه بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها در سه حوزه کمک‌های مومنانه، اشتغال و آموزش‌های حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی تعریف شده است.
طیران اظهار داشت: بهسازی خانه محروم، ترمیم راه روستایی، پاکسازی محیط زیست و لایروبی جوی‌های کشاورزی، کمک‌های مومنانه میز خدمت، مشاوره‌های حقوقی، اردو‌های بهداشت و سلامت در مناطق محروم و حاشیه ای، پروژه‌های آبرسانی و احداث قنات و طبخ غذای ویژه ایتام از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

اجرای رزمایش جهادگران فاطمی در البرز
رییس بسیج سازندگی استان البرز همچنین به اجرای برنامه‌های محوری در دهه بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: تجلیل از جهادگران نمونه به صورت استانی و شهرستانی و همچنین رزمایش جهادگران فاطمی در روز پنجشنبه ۲۲ ار دیبهشت در ورزشگاه انقلاب باغستان از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
او به افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری رزمایش جهاد امیدآفرینی از سوم تا ۱۳ خرداد ماه در ۱۳ محله برگزار می‌شود.
او تصریح کرد: برای رزمایش جهاد امیدآفرینی، گروه‌های جهادی که در رزمایش جهادگران فاطمی حضور می‌یابند آمادگی خود را برای حضور در رزمایش دوم جهاد امیدآفرینی اعلام خواهند کرد و به صورت گسترده در مناطق هدف حضور می‌یابند و اقدامات گسترده‌ای دارند.
طیران ادامه داد: اجلاسیه مجمع جهادگران سراسر کشور به صورت متمرکز در خرداد در استان خوزستان برگزار می‌شود که اعضای شورا‌های جهادی به این مجمع اعزام می‌شوند و انتخابات مجمع کشوری در آنچا برگزار می‌شود که در استان البرز هم کاندید شرکت در این مجمع داریم.
او در ادامه به اجرای جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: یکی از ابعاد اصلی جهاد تبیین در حوزه بسیج سازندگی تعریف می‌شود، زیرا این جهادگران بدون چشمداشت مادی و فقط برای رضای خداوند و اجرای فرمان، ولی فقیه خود پای تمام عرصه‌ها ایستاده اند و حضور گسترده‌ای در مناطق و عرصه‌های متنوع دارند.
روز ۱۷ اردیبهشت ماه در سال ۱۳۷۹ به دستور مقام معظم رهبری به عنوان روز تشکیل بسیج سازندگی و ارایه خدمات متنوع در حوزه‌های محرومیت زدایی، خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال نامگذاری شد.

از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت ماه نیز به عنوان دهه بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …