شنبه , 8 اردیبهشت 1403

سرطان خون چه نشانه ها و علائمی دارد؟

 فوق تخصص خون و سرطان بالغین دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: افراد نسبت به تغییرات بدنی و علائم عمومی هوشیار باشند و در مراحل اولیه به پزشک مراجعه کنند.

او تاکید کرد: هرچه تشخیص زودتر، میزان موفقیت درمان بیشتر و هزینه های درمانی آن کمتر می شود.

به گفته سهراب خانی سلول های بدن به صورت طبیعی همواره در حال رشد و تکثیر هستند اما اگر این سلول ها به صورت غیرطبیعی تکثیر شوند و این رشد نا به جا در هر قسمت بدن باشد در آن نقطه سرطان ایجاد می شود.

بروز درد‌های استخوانی ، بی اشتهایی و نشانه‌هایی از این قبیل که به صورت ناگهانی در فرد ایجاد شده است می‌تواند زنگ خطری در فرد باشد و باید علت یابی شود.

فوق تخصص خون و سرطان بالغین دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  اگر تکثیر بیش از حد و خارج از قائده در ساخت سلول‌های خونی و مغز استخوان اتفاق بیافتد باعث ایجاد سرطان خون یا مغز استخوان می‌شود.

او تصریح کرد: سرطان خون ممکن است در سلول‌های سفید، قرمز ، پلاکت‌ها ایجاد شود و نهایتا مجموع این سلول‌ها درگیر شود. مراجعه زود هنگام درمان را ساده‌تر کند.

به گفته فوق تخصص خون و سرطان بالغین دانشگاه علوم پزشکی البرز: زمان طلایی حدود ۳ ماه از زمان شروع علائم تا تشخیص‌های اولیه که اگر بیمار در این مدت به علائم توجه کند و مراجعه زودهنگام داشته باشد شانس موفقیت درمانش افزایش می یابد.

سرطان بافت مغز استخوان در بین افراد جامعه به سرطان خون معروف است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …