جمعه , 14 اردیبهشت 1403

بنفیکا ترمز آژاکس را کشید

به گزارش ایرنا، در یکی از مهم ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال بنفیکا در دیداری خانگی در ورزشگاه دا لوییز به مصاف آژاکس آمستردام رفت که این دیدار در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت.

دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که از آخرین برتری بنفیکا مقابل آژاکس در خانه حدود ۵۴ سال می‌گذشت.

آخرین برد خانگی بنفیکا مقابل آژاکس به سال ۱۹۶۸ باز می گردد و پس از آن این تیم پرتغالی هرگز نتوانسته آژاکس را ببرد و حاصل تقابل این تیم ۲ تساوی و چهار شکست بود.

آخرین تقابل دو تیم هم به سال ۲۰۱۸ باز می گشت که این دیدار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی یک بر یک خاتمه یافته بود.

از طرفی بنفیکا در ۱۱ رویارویی اخیر خود با تیم های هلندی تنها موفق به دو برد شده بود و ۴ تساوی و پنج برد حاصل این رویارویی ها بوده است.

بنفیکا به عنوان تیم دوم گروه پنجم و بالاتر از بارسلونا توانسته بود به این مرحله برسد و آنها تیمی بودند که بارسا را از لیگ قهرمانان کنار زدند.

آژاکس همراه لیورپول و بایرن مونیخ تنها تیم هایی بودند که در مرحله گروهی تمام مسابقاتشان را با برد پشت سر گذاشته بودند.

با این حال شاگردان تن هاگ دنبال این بودند که این رکورد فوق العاده خود را حفظ کنند و همچنان به روند برتری های خود تداوم بخشند.

بنفیکا هم که در مرحله گروهی با نتیجه ۳ بر صفر بارسلونا را برده بود، با اعتماد به نفس خوبی در زمین حاضر شد و دنبال این بود تا از این دیدار خانگی نتیجه لازم را بگیرد.

با این حال این ابتدا شاگردان تن هاگ بودند که توسط دوشان تادیچ دروازه میزبان را باز کردند.

در دقیقه ۲۵ اما سباستین هالر به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا مسابقه به تساوی کشیده شود. اما هالر چهار دقیقه بعد برای تیمش گلزنی کرد تا آژاکس پیش بیافتد و او گل به خودی را جبران کرده باشد.

در شرایطی که بازی با همین نتیجه رو به اتمام بود، رومن یارمچوک‌ بازیکن ‌اوکراینی بنفیکا تنها ۱۰ دقیقه پس از حضور در زمین برای تیم نلسون وریشیمو گلزنی کرد تا بنفیکا از این دیدار خانگی ناکام بیرون نرود.

بدین ترتیب بازی برگشت مشخص کننده تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها خواهد بود.

بازی برگشت دو تیم روز ۲۴ اسنفد ماه در آمستردام برگزار خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …