پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

طرح کلاس گویا در دوره پیش دبستانی البرز به اجرا درآمد

یونس جاوید نسب روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این دوره آموزشی  در راستای تحقق سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت آموزش‌های قرآنی ، یاددهی یادگیری در دوره پیش‌دبستانی ، تقویت فرایند تعقل‌محوری به جای حافظه‌محوری ، تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و مهارت‌های  انتخاب‌گری، ادب و ارزش‌های اخلاقی اجرایی شده است.

وی بیان داشت: کلاس گویا مهمترین عامل تقویت مهارت‌های زبانی و زندگی در دوره پیش‌دبستانی و بهترین برنامه برای تحقق اهداف این دوره در راستای تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان و نوآموزان براساس سند تحول بنیادین است.

وی تصریح کرد: همه مجریان باید نسبت به اجرای دقیق و علمی این برنامه تلاش داشته باشند تا در پایان سال یک ارزیابی دقیق و جامع برای تصمیم گیری در مورد گسترش این برنامه سال آینده انجام شود.

جاوید نسب یادآورشد: در این طرح بر مهارت‌ های زبانی کودک از جمله صحبت کردن و گوش دادن تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و توانمندسازی مربیان پیش ‌دبستانی، استفاده از بسته ‌های آموزشی برای نوآموزان، تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی اعم ‌از فیلم، داستان و قصه ‌گویی از هدف های کلاس گویا است،اضافه کرد: این برنامه سبب توانمندی مربیان پیش دبستانی شده و آنها در شبکه اجتماعی دانش‌آموز،گروهی راه‌اندازی‌ کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اجرای طرح گویا را در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین ضروری دانست و عنوان کرد: دوره ی پیش دبستانی به لحاظ قرار گرفتن کودک در سنین حساس یادگیری، تاثیر عمیقی در شکل گیری شخصیت و هویت کودکان دارد.

وی با بیان اینکه پیش دبستانی دروازه ورود به آموزش و پرورش می باشد و نوآموزان بعد از خانواده  اولین مرحله اجتماعی شدن را در کلاس های پیش دبستانی و با شما مربیان تجربه می کنند،افزود: اولین فضای اجتماعی که شما کودکان را کمک می کنید تا به رشد شناختی،عاطفی، حسی و حرکتی دست یابند، مدرسه است و علاقه مندی نوآموزان به مدرسه، کلاس، معلم، درس، کتاب و مطالعه از کلاس پیش دبستانی شروع می شود.

جاوید نسب تاکید کرد: طرح گویا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در پنج درصدکلاس های پیش دبستانی استان البرز که شامل ۴۰ کلاس اجرایی شده و برای مربیان این کلاس ها نیز دوره سه روزه آموزشی –مهارتی ویژه این طرح برگزار شد. 

استان البرز بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز ابتدایی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …