جمعه , 7 اردیبهشت 1403

۳۰ برنامه ویژه هفته کودک در شبکه شاد البرز برگزار شد

یونس جاوید نسب روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه گرامیداشت هفته ملی کودک در استان هدفمند، متنوع، آموزنده و پرنشاط برای کودکان و ارائه هرچه بهتر توانمندی‌های مربیان برنامه ریزی شد،خاطرنشان کرد: ویژه ‌برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این هفته به‌صورت مجازی برگزار شد. 

وی بیان داشت: کودکان به عنوان آیینه تمام نمای هستی همواره نیازمند حمایت خانواده و مسئولان بوده و شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی آنان ارتباط تنگاتنگ با برنامه های حمایتی و تربیتی دارد.

وی با بیان اینکه نامگذاری یک هفته به نام هفته ملی کودک، مسئولیت خطیر همگان را برای بهره مندی همه کودکان از حقوق فطری و انسانی خود، بیش از پیش نمایان می کند.

وی اضافه کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دومین سالی است که حضور فیزیکی در غالب مدارس کشور منتفی است و معلمان و دانش‌آموزان ناگزیرند از آموزش‌های آنلاین استفاده کنند تا زمانی که ایمنی جمعی و شرایط برای بازگشایی حضوری فراهم شود.

جاوید نسب هفته ملی کودک را فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: برهمین اساس همزمان با هفته کودک، ویژه برنامه های متعددی درچند محور افزایش آگاهی عمومی جامعه در زمینه اهمیت دوران کودکی، افزایش فعالیت بدنی و حفظ سلامت جسم و روان کودکان و  تقویت روحیه ی امید و پویایی آنها و همچنین ایجاد بستر مناسب  برای مشارکت  اجتماعی کودکان به عنوان شهر دوستدار کودک برنامه ریزی و عملیاتی شد.

وی هدف ازاجرای این برنامه ها را جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌گرایی وهم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ی کودک، معلمان و اولیا است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی نقاشی  دانش آموزان متناسب با موضوعات روز شمار شامل بازی و نشاط کودکی، خانواده دوست داشتنی من، بهداشت و سلامت جامعه در دوران کرونا، نکات ایمنی که من باید بدانم، کتاب دوست من، ایران زیبای من،  کلاس مجازی من از جمله برنامه های ویژه هفته کودک است.

وی از انشا نویسی با موضوع ” من و روزهای پس از کرونا”، عکاسی با موضوع “حال خوش کودکی من”، جشنوازه مجازی پرواز بادبادکها، برگزاری جلسات مجازی با اولیا با موضوع  نقش خانواده در دوران کودکی و اهمیت آن و قصه گویی توسط دانش آموزان متناسب با موضوعات روزشمار و شعار هفته کودک از دیگر برنامه های البرزاست.

جاوید نسب گفت: طولانی‌شدن حضور ویروس کرونا در کشور همراه با موج‌های چندگانه همه‌گیری، محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و قرنطینه‌های طولانی مدت، اخبار ناگوار مرگ و میزان ابتلا به کووید-۱۹ و سویه‌های مختلف آن و مجموعه شرایط ۲۰ ماه گذشته باعث حاکم شدن فضایی از غم ونگرانی در جامعه شده که بالطبع بیشترین آسیب را از لحاظ روانی به کودکان وارد کرده است.

وی افزود: این شرایط ایجاب می‌کند همه متولیان و دست‌اندرکاران از جمله کادرهای آموزشی مدارس به سهم خود، حداکثر تلاش را برای کاستن از بار گران اندوه و نگرانی از دوش دانش آموزان برداشته و روحیه شاد و پرطروات را بار دیگر به جامعه بازگردانند.

۱۶ تا ۲۲ مهرماه جاری، هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …