جمعه , 7 اردیبهشت 1403

عشایر البرز در حوزه گردشگری فعالیت کنند

رییس سازمان امور عشایرکشور با تاکید بر فعالیت عشایر استان البرز درحوزه گردشگری گفت: این امر علاوه بر اینکه گردشگران را جذب استان می‌کند برای عشایر به واسطه فروش تولیدات، صرفه اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت.

عشایر البرز در حوزه گردشگری فعالیت کنندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، عباس پاپی زاده در شورای عشایر استان البرز که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان عشایر این استان برگزار شد، افزود: انتظار می‌رود مسوولان البرز در حمایت از عشایر همراهی بیشتری داشته باشند.

استاندارالبرز نیز در این نشست گفت: این استان برای عرضه مستقیم دام باید مکانی مجهز داشته باشد که شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه برای این منظور برنامه ریزی و مکان یابی کنند.

مجتبی عبداللهی افزود: طبق منویات و سخنان ارزشمند امام خمینی (ره) عشایر، ذخایر انقلاب و مملکت هستند و استان البرز، عشایر فعال و تاثیرگذاری دارد بنابراین باید بستر‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها فراهم شود.

او گفت: یکی از نیاز‌های اساسی عشایر، محلی برای عرضه تولیداتشان در شهر‌ها است تا بتوانند به صورت مستقیم محصولات خود را برای مردم در معرض فروش بگذارند.
استاندار البرز افزود: عشایر البرز می‌توانند بستر‌های لازم را جهت توسعه گردشگری، بوم‌گردی و صنایع دستی فراهم کنند از این رو باید حمایت‌های کافی از مسوولان مربوطه را داشته باشند.
او گفت: دولت سیزدهم نیز با تدابیری که در جهت عادلانه سازی یارانه اندیشیده است در خصوص حمایت از دامداران هم تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته که درصدد هستیم این تسهیلات را با رایزنی‌های ملی افزایش دهیم.

استان البرز دارای حدود یک هزار خانوار عشایری است که در مناطق مختلف استان از جمله گلدره شهرستان نظرآباد، طالقان و بخش آسارا زندگی می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …