پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

۲۰۰ کودک کار و خیابان در البرز خدمات رایگان دریافت کردند

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات در ماهیت و ویژگی های آسیب از جمله موضوع سرپرستی کودکان ، نوع کار و ارتباط با خانواده طی سالهای اخیر ۲ مرکز حمایتی ، آموزشی کودک و خانواده روزانه نیز راه اندازی شده است.

محمدی فلاح با اشاره به برنامه های بهزیستی در سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ برای کودکان کار وخیابان افزود: با اجرای برنامه اقدام وعمل(حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با رویکرد دوستدار کودک) در طول سال گذشته و سال جاری تلاش شده از راهکارهای علمی و حرفه ای تری نسبت به سالیان گذشته برای ساماندهی کودکان کار و خیابان استفاده شود.

وی تاکید کرد: در برنامه فوق  ضمن شناسایی و جذب کودکان ثبت اطلاعات آنها از طریق اسکن عنبیه در سامانه یکپارچه کودکان کاروخیابان صورت می گیرد. 

مدیر کل بهزیستی البرز بیان داشت: بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده آنها، پیشگیری و رفع مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی، افزایش امکان دسترسی آنان به خدمات ، گسترش خدمات خارج از مرکز و کاهش تصدی گری دولت با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از جمله اهداف این نهاد حمایتی است. 

وی یادآورشد: در سال گذشته به تعداد ۵۱۸ کودک کار و خیابان ارایه خدمات شده و در مراکز روزانه و شبانه روزی پذیرش و ساماندهی شده اند که بیش از ۸۰  درصد این کودکان اتباع خارجی بوده اند. 

مدیرکل بهزیستی استان البرز  با اشاره به اینکه تیم اجرایی ۲۵ نفره خدمت دهنده شامل کارشناس ، پزشک ، دندانپزشک ، مددکار و روانشناس بوده اند افزود: از جمله این خدمات می توان به ۱۸۰ مورد مورد ویزیت پزشکی و تحویل دارو ، ۸۰ مورد خدمات دندانپزشکی ، ۹۸ مورد تست اچ آی وی ، توزیع ۱۳۰ قوطی شیرخشک ، توزیع ۶۰ مورد بن خرید کالا به ارزش بیش از۶۰۰ میلیون ریال اشاره کرد .

بهزیستی البرز ۵۰ هزار معلول  را زیر چتر حمایتی خود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …