پنجشنبه , 9 فروردین 1403

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس: برخی میراث ملی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار تسنیم از کرج،  علی حدادی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز فرهنگی شهر هشتگرد که در سالن 9 دی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: میراث فرهنگی باید تلاش ویژه‌ای برای حفظ آثار ملی و میراث فرهنگی انجام دهد و مجموعه آثار ملی که تا به امروز به درستی مورد توجه نبوده است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت انجام کارهای فرهنگی مناسب در حوزه حراست از میراث فرهنگی گفت: باید فکر اساسی در مورد فعالیت این مجموعه‌ها شود چرا که این مجموعه‌ها دارای ظرفیت خوبی هستند. 

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شهرستان ساوجبلاغ مراکز فرهنگی خوبی در بخش گردشگری از جمله مجموعه اغشت و سیوان دره و مجموعه روستاهای بالادست شامل کردان و ولیان وجود دارد. 

حدادی با بیان اینکه دستگاه‌های باید برای کار اجرایی پیوست فرهنگی تهیه کنند ادامه داد: متاسفانه بیش از 18 ماه به واسطه ویروس منحوس کرونا  شادابی جامعه از بین رفته و مشکلات زیادی برای مجموعه های فرهنگی و ورزشی ایجاد شده است.

وی افزود: امیدواریم در دولت سیزدهم با انجام واکسیناسیون و نظارت بتوانیم از این ویروس منحوس خلاص شویم و نشاط و شادابی به امت اسلامی برگردد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه بخش فرهنگی نیز اذعان داشت: در مورد اعتبار و بودجه باید به مباحث فرهنگی بودجه بیشتری اختصاص داده شود و در راستای  محرومیت‌زدایی برای غرب استان البرز بودجه گرفتیم اما متأسفانه ابلاغ نشده و در راستای عمران و آبادانی مجموعه ساوجبلاغ اعتباراتی به‌زودی لحاظ می‌شود. 

حدادی با تاکید بر عقب ماندگی‌ها  که در بحث فرهنگی وجود دارد، بیان کرد: جلسه‌ای با وزیر میراث فرهنگی در مورد مباحث فرهنگی و گردشگری داشتیم و به‌زودی در مباحث فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در آینده خبرهای خوبی را به مردم اعلام می‌کنیم.

وی در زمینه بحث اشتغال جوانان اخبار مسرت بخشی را اعلام کرد و یادآور شد: برای حل مشکلات جوانان فارغ‌التحصیل بستر خوبی در مرکز کاوش فراهم شده و در چند ماه آینده تعداد 250 شرکت دانش‌بنیان در این مرکز جهت اشتغال جوانان مستقر می‌شوند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در مورد کاروانسرای ینگی امام نیز گفت: مجموعه کاروانسرای ینگی امام باید تبدیل به یک مرکز فرهنگی و رونق اقتصادی شود تا سبب از بین رفتن عقب‌ماندگی‌های موجود شود.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …