جمعه , 10 فروردین 1403

عاقبت گودبرداری حصارک کرج به کجا رسید؟

مدیریت بحران فرمانداری کرج آخرین صورتجلسه مربوط به گودبرداری معروف حصارک را اعلام کرد.

عاقبت گودبرداری حصارک کرج به کجا رسید؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سال‌ها پیش یک گودبرداری غیراصولی از سوی مالک یک زمین در حصارک منطقه پنج شهرداری کرج انجام شد.

این گودبرداری، ترک برداشتن منازل مسکونی مجاور و نگرانی شهروندان درخصوص تهدیدات جانی را درپی‌داشت.

در نهایت این ملک برای احداث یک فروشگاه به یکی از برند‌های کشور واگذار شد.

عضو شورای شهر کرج در خصوص نتایج بررسی‌های مدیریت بحران شهرستان کرج، گفت : هرگونه فعالیت ساختمانی در گودی حصارک و پیرامون آن از نظر سازمان نظام مهندسی که رسمی و مکتوب ارائه شده است باعث خسارت‌های جانی خواهد شد.
اسدیان، افزود: قبل از عملیات ساخت و ساز باید ساکنان به موقعیت دیگری انتقال داده شوند.

او گفت: مقرر شد یک هیئت کارشناسی سه نفره ( یک کارشناس از طرف رفاه، یک کارشناس از طرف ساکن ، یک کارشناس از طرف دادستانی) در تک تک واحد‌ها حضور پیدا کنند و خسارت کنونی هر واحد را صورتجلسه، برآورد مالی جهت اجاره بهای هر واحد مسکونی در نقطه دیگر تعیین شود و ۵۰ میلیون تومان را شهرداری و مابقی را فروشگاه یادشده تامین کند.

او افزود: قیمت کارشناسی هر واحد برای تعیین قیمت خرید (در صورت اینکه در طی یکسال بعد از انتقال اگر ساختمان مورد نظر تخریب شد) تعیین کنند که در این صورت فروشگاه ملزم به پرداخت آن خواهد شد و در صورتجلسه قید خواهد شد.

اسدیان با بیان این که مقرر شد پنج میلیون تومان هزینه نقل و انتقال به هر واحد پرداخت شود، گفت: فروشگاه تا بهمن سال بعد باید عملیات ساخت و ساز را به سطح صفر زمین برساند.

او افزود: بعد از نقل و انتقال امنیت ساختمان به عهده فروشگاه خواهد بود تا درب و پنجره‌های خانه‌ها به سرقت نرود.

عضو شورای شهر کرج گفت: در حین برگشت دوباره ساکنان خسارت وارده محاسبه و یا جبران خواهد شد و یا دیوار‌های ترک برداشته و سایر خسارت ترمیم می‌شود.

اسدیان با اشاره به این که دستگاه‌های لرزش نگار از هفته جاری در ساختمان‌ها توسط فروشگاه در حضور ناظران نصب می‌شود، گفت: در صورت عدم تمکین برخی از ساکنان به صورت رسمی مسئولیت هر گونه خسارت جانی به عهده سرپرست ساکنان خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …