شنبه , 15 اردیبهشت 1403

سالانه ۴ میلیون دانش آموز از خدمات کانون های فرهنگی تربیتی استفاده می کنند

« اصغر باقرزاده »  روز یکشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت سالروز کانون های فرهنگی تربیتی در کانون شهید محمد حسین فهمیده کرج به خبرنگار ایرنا گفت: یک هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی در کشور فعالیت دارد که در قالب ۲۲ انجمن به جامعه هدف خدماتی همانند آموزشی، مهارتی، ادبی علمی، فرهنگی و هنری ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی  تربیتی محیطی امن و با انگیزه در مسیر رشد دانش آموزان محصوب می شوند که در  پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان  نقش موثری دارند.

وی به ظرفیت های متنوع و مختلف کانون‌های فرهنگی تربیتی در استان های مختلف کشور پرداخت و یادآورشد: در این مراکز استعداد های دانش آموزان شکوفا شده و خلاقیت پروری در دانش آموزان با کمک مربیان شکل می گیرد.

باقرزاده با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی به صورت خود گردان مدیریت می شوند،اضافه کرد: داشتن برنامه کاری، به روز بودن، نو آوری، بانشاط بودن، ابتکار ،خلاقیت آفرینی و بکارگیری مربیان توانمند در رشته های مختلف از جمله شاخص هایی است که می تواند در جذب دانش آموزان به این مراکز موثر باشد.

وی افزود: آشناسازی دانش آموزان با ارزش های ماندگار فرهنگی، بارور شدن اوقات زندگی ،تقویت شخصیت و خودباوری و در نهایت تربیت اجتماعی دانش آموزان از جمله پیامدهای مثبت فعال بودن کانون فرهنگی تربیتی در کشور است.

وی بیان داشت: مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی نقش موثر و مفیدی در اصلاح برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون ها دارند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مسیر فعالیت‌ها و برنامه کانون‌های فرهنگی تربیتی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی تسهیل شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپروش در ادامه به دغدغه وزارت آموزش در زمینه افت تحصیلی و مسائل تربیتی دردانش آموزان پرداخت و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲ سال دانش آموزان ارتباط مستمر و چهره به چهره با معلمان که هرکدام نقش مربی تربیتی را در کنارمسائل آموزشی دارند، ایجاد نشد.

وی یادآورشد: رویکرد برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز دراین زمینه سازماندهی شده است تا با اجرای برنامه های متنوع که با استقبال و نیاز دانش آموزان مواجه شود تا گامی در راستای کاهش دغدغه های آموزش و پرورش و خانواده ها برداشته شود.

باقرزاده تاکید کرد: باید سیمای کانون های فرهنگی تربیتی را به خانواده ها معرفی کنیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …