پنجشنبه , 9 فروردین 1403

زیرساخت‌های مورد نیاز بهزیستی در البرز وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح مدیر بهزیستی استان البرز به همراه معاونین خود در خصوص مسائل و چالش‌های بین حوزه‌ای با دکتر حسین فاضلی رئیس کل دادگستری استان البرز دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از خدمات و فعالیت‌های بهزیستی با اعلام اینکه اعتبارات مناسبی برای تأمین مسکن مددجویان ارائه می‌شود، اظهار کرد: اعتبارات ملی خوبی از جمله ۷۰ میلیارد ریال در این زمینه جذب شده ولی مشکل اساسی آن است که مددجویان بهزیستی توان خرید ندارند و باید اقدامات مؤثری برای تأمین ودیعه مسکن آنان داشت.

وی ادامه داد: ودیعه‌های مسکن نسبت به سه سال پیش افزایش یافته و جامعه هدف بهزیستی توان تأمین آن‌را ندارند و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآور شد: ۵۴ وظیفه قانونی برای بهزیستی تعریف شده ذیل این ۵۴ وظیفه ۱۷۰ ریز فعالیت تعریف شده و امروز یکی از مؤلفه‌های امنیت سرمایه اجتماعی است که در آن محورهای اعتماد، مشارکت و امید آفرینی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امید آفرینی گفت: این مهم شعار دولت سیزدهم هم بوده و امروز تمام توان خود را با همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی برای تحقق آن به کار بسته‌ایم.

محمدی‌فلاح بیان داشت: یکی از مسائل در استان البرز نبود زیرساخت‌های لازم است و در خدمات دهی به جامعه هدف خود در تلاش هستیم از منابع خیرین و مؤسسات نیکوکاری و گروه‌های جهادی هرچه بیشتر بهره ببریم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اضافه کرد: در بهزیستی البرز ۵۲ هزار خانوار با تعداد بعد خانوار در واقع ۱۶۲ هزار نفر به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات بهزیستی بهره مند گردیده‌اند به طوری که ۶۰۰ مرکز غیردولتی و مردمی دارای مجوز از بهزیستی می‌باشند که برای خدمات دهی به جامعه هدف بهزیستی همراه شده‌اند.

وی بیان داشت: اقدامات مؤثری با همراهی دستگاه‌های اجرایی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر صورت گرفته و امروز برخی از احکامی که از دستگاه قضا برای نگهداری بیماران به صورت رایگان صادر می‌شود و با توجه به تکمیل بودن ظرفیت مراکز مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است که امیدوارم با دستور ریاست دادگستری استان این مسئله نیز برطرف شودتا ارائه خدمات مطلوب‌تری از نهاد حمایتی بهزیستی را شاهد باشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …