شنبه , 8 اردیبهشت 1403

تفاهم‌نامه ساخت تجهیزات پزشکی بین وزارت بهداشت و مپنا در استان البرز امضا شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، این تفاهم نامه عطف به توافق بین گروه مپنا و وزارت بهداشت و درمان در سال 1393، در ارتباط با ارائه خدمات در حوزه سلامت توسط  شرکت مشترک فیمابین گروه مپنا و وزارت بهداشت تحت عنوان شرکت “توسعه بهداشت و سلامت مپنا” (تبسم) اجرایی می شود.

براین اساس داخلی سازی و تولید تجهیزات پزشکی به شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) محول شد.

در همین راستا شرکت مکو در سال 1396  برای  راه اندازی مرکز تولید تجهیزات تصویربرداری پزشکی High technology فعالیت های خود را آغاز کرد که با احداث سوله تجهیزات پزشکی در شهرک صنعتی نور واقع در بلوار مپنا یک دستگاه MRI با شدت میدان 1.5 تسلا توسط تیم تجهیزات پزشکی با استفاده از روش های نوین (جهت کاهش مصرف مایع هلیوم) نصب و راه اندازی شد.

از جمله اقدامات صورت پذیرفته توسط شرکت مکو، شناسایی و جذب سرمایه های مشارکتی داخلی و خارجی ، انعقاد قراردادهای مشارکت در توسعه محصول و اخذ مجوزات لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی و آماده سازی زیرساخت های لازم جهت توسعه فعالیت های خود بوده است.

محصولات مورد نظر شرکت مکو در زمینه تجهیزات تشخیصی و درمانی در سطح تکنولوژی روز دنیا در فاز اول  دستگاه سی تی اسکن Multi slice،    دستگاه MRI با شدت میدان 1.5 تسلا،  دستگاه شتابدهنده خطی-6 MV Linear Accelerator (LINAC) (جهت درمان سرطان) است.

با توجه به پیشرفت های انجام شده و با کمک توانمندی های داخلی در این حوزه، پیش بینی می شود در ماه های آتی محصولات سی تی اسکن و پرتودرمانی به بازار معرفی شوند. محصول MRI نیز با فاصله با بهره مندی از توان داخلی و دانش بومی این حوزه، بومی سازی و به بازار ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …