پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

تراکم دانش آموزی در ناحیه چهار کرج  بالاتر از میانگین کشوری است

 مراد مالمیر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره اینکه آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج جزو ۱۱ ناحیه کشور از نگاه جمعیت محسوب می شود،افزود: کمبود فضای آموزشی و مهاجرت پذیربودن از مهمترین دلایل تراکم جمعیت دانش آموزی دراین ناحیه است.

وی خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس این ناحیه ۴۹ نفراست و اکنون ۱۴ پروژه آموزشی درآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج درحال ساخت است اما دانش آموزان به ساخت کلاس های درس بیشتری نیاز دارند تا درفضای مناسب  و با کیفیت آموزشی بالا تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه خیرین نیک اندیش در ساخت فضاهای آموزشی از دولت سبقت گرفته اند،اضافه کرد: به همت خیرین تا کنون تفاهم نامه هایی در خصوص ساخت فضاهای آموزشی در این ناحیه شده است.

مالمیر تصریح کرد: کرونا خسارت جبران ناپذبری را به آموزش و پرورش و تربیت سیاسی،،اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان وارد کرده است که دراین ناحیه اقدامات مهمی چون دعوت از نمایندگان مدیران مقاطع سه گانه، طبقه بندی مدارس و برنامه ریزی متناسب با آنها، شناسایی دانش اموزان آسیب پذیر و اهدا بیش از ۱۰۰۰ دستگاه گوشی هوشمند و لب تاب به آنها، تکثیر و توزیع درسنامه ها و نمونه سوالات امتحانی در تمامی مدارس هدف وبرگزاری نشست های حضوری قطبی سه مرحله ای برای مدیران در ۸ بخش مختلف ناحیه اجرایی شد.

وی کسب دو رتبه تک رقمی دانش آموزان در کنکور برای نخستین باردر تاریخ فعالیت مستقل ناحیه، رشد ۲۰ درصدی در امتحانات نهایی و کسب مقام دوم استان، انتشار تصاویر وسوابق فرهنگیان خیر،معلمان نمونه و موفق در حوزه های مختلف در مجلد”جلوه های عشق و ایثار”، عقد خواهر خواندگی با شهرستان محروم نیمرز سیستان و بلوچستان و مساعدت ۸ میلیاردی کالا به دانش آموزان محروم منطقه، ایجاد تسهیلات ویژه برای ازدواج زوج های فرهنگی زیر سی سال از دیگر فعالیت های انجام شده دراین ناحیه است.

وی ادامه داد: درسال گذشته، ۱۸ قطعه زمین برای ساخت فضای آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج شناسایی شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج عنوان کرد: دو زندان بزرگ با جمعیتی حدود بیست هزار نفر در حریم استحفاظی ناحیه چهار قرار دارد که وجود آنها چالش‌های جدی و آسیب‌های چند وجهی چون فقر اقتصادی، فرهنگی و آموزشی را برای ساکنان مناطق جوار زندان‌ها به همراه دارد.

وی گفت: آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج دارای بدنه کارشناسی قدرتمند، دسترسی آسان به حوزه مسئولیت، وجود مردمان متدین و قانع با پیشینه مذهبی قوی، حضور مسئولین پرشمار و دلسوز محلی از امام جمعه‌ها، مدیران شهرداری‌ها وخیرین نقاط قوت این ناحیه را تشکیل می دهد.

مالمیرپاسخ دهی به نامه دیوان عدالت اداری برای رسیدگی ۲۰ شکایت کارکنان آموزش‌وپرورش ناحیه چهارکرج اشاره کرد و افزود: چندیدن مدرسه از طریق مراجع قانونی فک پلمپ، ۱۳۰ جلد سند مالکیت دفترچه‌ای برای مدارس اخذ و ۲۰ پرونده دیگر مراحل نهایی خود را سپری، ۷ ملک نیزجهت ثبت در سامانه معین املاک احصا  و اسناد ۱۰۰ ملک که فاقد هرگونه مستندات بودند تهیه و تنظیم و در حال پیگیری است .

وی خاطرنشان کرد: از خردا ماه تا پایان مرداد ، ۲۹۸ بازدید از مدارس این ناحیه انجام گرفت و ۳۱ بازخورد به مدارس ارسال شد.

وی یادآورشد: بیشترین علت مراجعه به کارشناسی ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات در رابطه با ثبت‌نام، سنجش و ارزشیابی تحصیلی و سامانه‌های اینترنتی ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج ادامه داد: برای ۲۷۲ مدرسه و ۶۷ مرکز غیردولتی ابلاغ مدیریت مدرسه صادر شده‌ و پوستر شهریه مدارس و مراکز غیردولتی در اختیار آن‌ها گذاشته شد تا در معرض دید اولیا قرارگیرد.

وی بیان داشت: ۱۱ مدرسه غیردولتی به‌علت مشکلات مالی در سال تحصیلی گذشته توقف فعالیت زدند.

مالمیرعنوان کرد: کارگروه‌های تخصصی انجمن اولیا و مربیان مدارس براساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین و طرح مدرسه کانون تربیتی محله تشکیل شد.

وی یادآورشد: اولیا دانش‌آموزان ۵۲ میلیون ریال به مدارس کمک نقدی ، ۲۱ دستگاه تبلت، ۱۱ دستگاه گوشی هوشمند و ۱ دستگاه گیرنده تلویزیونی به مدارس کمک کردند و اطلاعات ۱۱۸ هزار و ۴۵۰ نفر از اولیا دانش‌آموزان نیز در سامانه همگام ثبت و ۲ هزار و ۲۶۵ نفر از اولیا عضو انجمن اولیا و مربیان هستند.

وی بازدید میدانی از مدارس، موفقیت دانش‌آموزان مدرسه متوسطه اول فرزانگان ۴ درجشنواره نوجوان سالم، واکسیناسیون فرهنگیان، صعود ۲۰۵ رتبه‌ای آموزش‌وپرورش ناحیه چهار کرج در کشور، دایر کردن ۸ پایگاه سنجش در مدارس،

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس مزایای بسیار خوبی دارد،اضافه کرد:  دانش‌آموزان با حضور در مدارس مسائل تربیتی و اجتماعی را فرا می‌گیرند، آموزش به شیوه مجازی آسیب‌ و هزینه‌های بسیاری دارد و سال‌های متمادی طول می‌کشد تا این آسیب‌ها جبران شود.

مالمیرتاکید کرد: معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا و آموزش آنلاین زحماتشان بیش‌تر از ایام آموزش حضوری در مدارس بود، خوشبختانه ساماندهی خوبی در بحث آموزش مجازی استان البرز از جمله آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج صورت گرفت، اما بهترین شیوه آموزش قطعا حضوری است.

آموزش و پرورش استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که ۱۳۰ هزار نفرآن در مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تحصیل می کند

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …